توسعه شبکه بهداشت با هدف اجرای بهتر نظام ارجاع و پزشک خانواده

12:17 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۰۵
توسعه شبکه بهداشت با هدف اجرای بهتر نظام ارجاع و پزشک خانواده
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: توسعه شبکه بهداشت و فعال‌تر شدن آن می‌تواند ضمن ایجاد اطمینان برای مردم در زمینه رسیدگی‌های پزشکی، به تقدم بخشی به رویکرد پیشگیری نسبت به رویکرد درمان کمک کند و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه‌ها دارد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جلسه هم اندیشی مدیران حوزه معاونت توسعه با اشاره به اینکه دولت مصمم است که مسائل موجود درعرصه بهداشت و سلامت عمومی را برطرف کند، تصریح کرد: طبیعتا پرداختن به همه مسائل به طور همزمان ممکن نیست و باید اولویت گذاری انجام شود.

وی با تاکید بر عدالت در نظام سلامت با هدف کاهش هزینه‌ها وارتقای شاخص‌های سلامت، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه بهداشت و فعال‌تر شدن آن می‌تواند ضمن ایجاد اطمینان برای مردم در زمینه رسیدگی‌های پزشکی، به تقدم بخشی به رویکرد پیشگیری نسبت به رویکرد درمان کمک کند و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه‌ها دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به توجه ویژه به حوزه بهداشت از حیث جذب در آزمون استخدامی پیش رو، از اخذ مجوز جذب ۸ هزار نیرو‌های بهداشتی برای بکارگیری آن‌ها در مراکز بهداشتی خبر داد.

رحیمی افزود: دولت سیزدهم بر اجرای کامل این برنامه در کل کشور تاکید دارد و در همین راستا سال گذشته نظام ارجاع برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شد و همزمان برای اجرای بهتر برنامه از دو هزار پروژه بهداشتی جدید بهره برداری شد.

وی توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است که می‌تواند موجب ارتقای عدالت و تعالی نظام سلامت شود که یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *