حمله سایبری گسترده به نهاد‌های رژیم صهیونیستی

11:35 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۸۹
حمله سایبری گسترده به نهاد‌های رژیم صهیونیستی
یک گروه هکری وزارتخانه‌های آموزش، بهداشت و خارجه رژیم صهیونیستی و بخش‎هایی از سیستم حمل و نقل اراضی اشغالی را در روز‌های اخیر هک کرده است.

خبرگزاری میزان - یک گروه هکر اندونزیایی موسوم به VulzSecTeam، می‎گوید که وزارتخانه‌های آموزش، بهداشت و خارجه رژیم صهیونیستی و همچنین پلیس این رژیم و شرکت‌های اتوبوس و قطار را در روز‌های اخیر هک کرده است.

این حمله هنوز از سوی مقام‎های رژیم صهیونیستی تایید نشده است.

حملات سایبری به رژیم صهیونیستی در روز قدس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز قبل هم فاش کرده بودند که در یک حمله سایبری دو روزه حدود ۶۰ سایت متعلق به این رژیم آسیب دیدند و آن را بزرگترین حمله طی سال‌های اخیر معرفی کردند.

رسانه عبری «وای نت» گزارش داد که گروه هکری موسوم به «سودان ناشناس» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته که نشان می‌دهد اهداف این حمله شرکت پست رژیم صهیونیستی، بانک «لیومی»، بانک «دیسکاونت»، «میزراحی تفاهت» و بانک «مرکانتیل» بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین روز جمعه از حمله سایبری به سایت‌های بانک‌ها و اداره پست رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت پست رژیم اشغالگر قربانی یک حمله الکترونیکی شده است که به مسدود شدن موقت دسترسی به سایت منجر شد.  

مدیر اینترنت در شرکت مشاوره «اورن» و مشاور سایبری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، می‎گوید: گروه‌های ضد اسرائیلی از روز قدس برای حمله به اهداف مالی سوء استفاده می‌کنند و این روز در پی تهدید مورد انتظار برای رتبه اعتباری اسرائیل را جمعه سیاه برای اقتصاد (اسرائیل) می‌نامند.

این نخستین بار نیست که گروه «سودان ناشناس» به اهداف صهیونیستی حمله الکترونیکی می‌کند.

این گروه در اوایل ماه جاری یک حمله سایبری علیه شرکت امنیت سایبری صهیونیستی (Check Point) انجام داده بود. در همان روز سایت چند دانشگاه بزرگ در اراضی اشغالی مورد حمله همین گروه قرار گرفته و برای چند ساعت از کار افتاد.  

آسیب‌پذیری گسترده سایبری رژیم صهیونیستی

این حملات گسترده سایبری به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در هفته گذشته آسیب پذیری‌های بسیاری را در میان موج حملات سایبری علیه وب‌سایت‌ها و مؤسسات صهیونیستی توسط هکر‌ها آشکار کرد.

«نیو یونا»، مدیر تحقیقات امنیتی در Cybereason، می‎گوید: در روز‌های اخیر شاهد افزایش حملات علیه زیرساخت‌های اسرائیل بوده‌ایم.

به گفته وی، این حملات بخشی از عملیات OPIsrael است که هر سال در ماه آوریل انجام می‌شود؛ این حملات معمولا باعث ایجاد ترس گسترده می‌شوند.

پنج حمله سایبری از ابتدای ماه مبارک رمضان به اداره داخلی سایبری رژیم صهیونیستی گزارش شده است.  

هدف بیشتر این حملات از دسترس خارج کردن وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی هستند.  

این‌ها حملاتی هستند که سازمان‌ها در سرتاسر جهان با آن‌ها برخورد می‌کنند، اما با افزایش سطح پیچیدگی خود، تهدیدی فزاینده به شمار می‌روند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *