نگرانی رژیم صهیونیستی از تهدیدات سایبری

15:26 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۰۴۲
یک گزارش نشان می‎دهد که مقام‎های رژیم صهیونیستی نگران تهدیدات سایبری علیه اراضی اشغالی هستند.

خبرگزاری میزان - اطلاعات افشا شده توسط گزارش کنترل رژیم صهیونیستی در مورد تهدیدات سایبری و سیستم‌های اطلاعاتی، نگرانی‌هایی را برای محافل این رژیم در مورد آمادگی زیرساخت‌های اراضی اشغالی برای حملات سایبری ایجاد کرده است.

به گزارش «اسراییل فایننشیال اینسایدر»، گزارش مذکور می‎گوید که دو مورد از تهدیدات مربوط به حوزه‌های حمل و نقل و آب رژیم صهیونیستی است که در برابر نفوذ خطرناک عناصر مخرب به سیستم‌هایشان آسیب‌پذیر هستند.

دلیل این موضوع عمدتاً عدم اشاره این دو حوزه به موضوع و خرابی‌های ساختاری در نحوه رسیدگی به آن عنوان شده است.

یک فصل کامل از این گزارش به دفاع سایبری در حوزه حمل و نقل این رژیم اختصاص یافته است.

نویسندگان گزارش، می‎گویند که بخش حمل و نقل رژیم صهیونیستی به طور خاص در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است و این گزارش بیان می‌کند که در این بخش خطرات زیادی وجود دارد که ممکن است در نتیجه آسیب پذیری‌های فضای سایبری رخ دهد؛ آسیب به زیرساخت‌های حمل و نقل و وسایل حمل و نقل انبوه که ممکن است به وقفه در فرآیندهای تولید، آسیب‌های اقتصادی سنگین، نشت اطلاعات شخصی، آسیب به شهرت سازمان آسیب دیده و در برخی موارد حتی پیامدهای بالقوه بر امنیت منجر شود.

این گزارش همچنین عملکرد وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده و می‎گوید که این واقعیت که قانون اولیه قانون سایبری تکمیل نشده به آمادگی این وزارتخانه آسیب وارد کرده است.

علاوه بر این، گزارش مذکور می‎گوید که سازمان آب رژیم صهیونیستی قوانین مناسبی را به تامین‌کنندگان آب ارائه نکرده و آنها را ملزم به اجرای سیستم نظارت و کنترل در برابر تهدیدات سایبری نکرده است.  

طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته بسیاری از زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *