نماینده مجلس شورای اسلامی:

برخی از شروط حذف ارز ترجیحی عملیاتی نشد/ آشفتگی بازار و عدم کنترل قیمت کالا و خدمات، مردم را با مشکل مواجه کرده است

9:44 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۴۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
برخی از شروط حذف ارز ترجیحی عملیاتی نشد/ آشفتگی بازار و عدم کنترل قیمت کالا و خدمات، مردم را با مشکل مواجه کرده است
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اینکه به برخی از شروط حذف ارز ترجیحی عمل نشده است، گفت: متاسفانه آشفتگی بازار و عدم کنترل قیمت کالا و خدمات مردم را با مشکل مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان - به نقل از خانه ملت، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر دلایل عدم توجه به آماده سازی زیرساخت‌ها قبل از حذف ارز ترجیحی و آشفتگی مدیریت و نظارت بر کنترل قیمت کالا‌ها و خدمات، گفت: از تلاش‌های دولت و وزارت اقتصاد تشکر می‌کنیم و این سوال نافی زحمات آن‌ها نیست، اما برای استیفای حقوق ملت باید به وظیفه نظارتی خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه به برخی از شروط حذف ارز ترجیحی عمل نشده و فشار زیادی به مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه وارد شده و در زمان حذف ارز ترجیحی تاکید کردند که تنها ۷٫۶ درصد تورم خواهیم داشت و مجلس نیز تاکید کرد که قیمت کالا‌های اساسی نباید نسبت به شهریور ۱۴۰۰ بالاتر برود و همچنین بحث کالابرگ الکترونیکی یکی از شروط بود، اما این زیرساخت فراهم نشد و همچنان برنامه دولت در این رابطه نامشخص است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس اردیبهشت سال گذشته با حضور مسئولان مربوطه نشستی را برگزار کرد که در آن مطرح شد ۶۰ درصد دستگاه‌ها به سامانه متصل نیستند و ۵۰ درصد آفلاین بودند و اطلاعات صحیحی هم نداشتند؛ یارانه ۵ میلیون نفر حذف شد که اعتراض مردم را به دنبال داشت و در حال حاضر با بحث آشفتگی بازار و عدم کنترل قیمت کالا و خدمات مواجه هستیم و مهار تورم از وظایف وزیر اقتصاد طبق قانون تشکیل وزارت اقتصاد است و به عنوان سیاستگذار نقش کلیدی را در این رابطه ایفا می‌کند و همچنین جزو تیم اقتصادی دولت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر اقتصاد، افزود: بسته پیشنهادی شما برای مهار تورم و آشفتگی قیمت کالا و خدمات چیست؟ شما از اعضای اصلی شورای پول و اعتبار هستید و تصمیم اصلی در رابطه با نحوه ارز ترجیحی و همچنین اثر آن بر پایه پولی را شما مشخص می‌کنید، همچنین اطلاعات مالیاتی و تشخیص افراد در حیطه وظایف شماست بنابراین باید به وظایف خود عمل کنید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *