مسئولان قضایی دادگستری آذربایجان غربی از کانون اصلاح و تربیت ارومیه بازدید کردند/ موافقت با آزادی ۲۰ مددجو

9:12 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری آذربایجان غربی از کانون اصلاح و تربیت ارومیه بازدید کردند/ موافقت با آزادی ۲۰ مددجو
مسئولان قضایی دادگستری آذربایجان غربی از کانون اصلاح و تربیت ارومیه بازدید و با ۲۰ مورد آزادی مشروط، ۱۷ مورد پابند الکترونیک، ۱۲ مورد تعلیق مجازات و ۴ مورد پایان حبس موافقت کردند.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه فتحی مدیر کل زندان‌های استان در شامگاه روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور در زندان مرکزی ارومیه از کانون اصلاح و تربیت ارومیه بازدید کردند.

در این بازدید ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان پای صحبت‌ها و درخواست هایشان نشسته و دستورات لازم را در مورد آن‌ها صار کردند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این دیدار خطاب به مددجویان تاکید کرد که ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت الهی فرصت خوبی برای جبران اشتباهات است و باید از این فرصت کمال استفاده را برد و با توکل به خدا راه درست زندگی را پیش گرفت تا دیگر دچار بند و زندان نشد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای طبقه بندی زندانیان ارومیه  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مهمانی خدا و دعا برای اینکه جزء بخشیده شدگان این ماه عزیز باشیم بیان کرد: صدور ابلاغ ویژه برای همکاران قضایی برای تصمیم گیری فی المجلس در مورد درخواست‌های زندانیان در شورای طبقه بندی زندانیان با لحاظ تمامی جوانب و زوایا و وضعیت قضایی، خانوادگی و اجتماعی و سن آن‌ها بدون ورود به چرخه طولانی دادرسی یک موضوع ارزشمند و مهم است که در سطح کشور بی نظیر می‌باشد و آنچه نظر ریاست قوه قضائیه است بدین طریق جامعه عمل پوشانده می‌شود.

عتباتی ادامه داد: امروز اولین جلسه شورای طبقه بندی زندانیان ارومیه در سال جدید است و جا دارد از زحمات اعضای شورای طبقه بندی خصوصاً قضات که با وجود تراکم کاری و بعد از وقت اداری در سال گذشته و امسال در این خصوص تلاش می‌کنند تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: در سال جدید باید تلاش  شود و با برنامه‌ریزی به طور دائم و مرتب در بند‌های زندان حضور یافته و با زندانیان صحبت کرد، چرا که فقط با حضور در بند‌ها و دیدار چهره به چهره با زندانیان می‌توان اطلاع کاملی از وضعیت آن‌ها بدست آورد و از عزیزانی که در مقوله زندان فعالیت دارند انتظار است که هدفمند در زندان حضور یافته و پرونده‌های زندانیان را بررسی کنند.

عتباتی در پایان تاکید کرد: وضعیت زندان، زندانیان و خانواده‌های آنان ضرورت این را دارد که کار‌های فوق‌العاده در ساماندهی زندانیان و زندان‌ها صورت پذیرد و این جلسات به صورت مرتب هر ماه دو بار برگزار شود تا انشاءا... خروجی خوبی داشته باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار کرد: حضور ریاست دادگستری استان در جلسات شورای طبقه بندی بسیار راهبردی و تاثیر گذار است.

مجیدی در ادامه از مجموعه زندان خواست درخواست‌های نهاد‌های ارفاقی که در شورای طبقه بندی زندانیان مطرح می‌شود به منظور تسریع به محکمه فرستاده نشود چرا که با راهکار هوشمندانه رئیس کل دادگستری  که در سطح کشور بی نظیر است در این شورا در مورد تمامی آن‌ها اتخاذ تصمیم می شود.

فتحی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این جلسه بیان  که در ۲۱ رمضان همکاران زندان در تمامی بند‌ها حضور پیدا کرده و با تک تک زندانیان صحبت و درخواست‌های آنان که ۶۶۷ درخواست بود بررسی و ۲۵۰ درخواست برای مطرح در این شورا آماده شد.

در ادامه جلسه درخواست‌های زندانیان بررسی و با توجه به وضعیت آنان اتخاذ تصمیم شد و در این جلسه با بررسی درخواست‌های واصله با ۲۰ مورد آزادی مشروط، ۱۷ مورد پابند الکترونیک، ۱۲ مورد تعلیق مجازات و ۴ مورد پایان حبس موافقت شد، همچنین در این جلسه مصوب شد که جلسه شورای طبقه بندی دو روز مشخص در هر ماه تشکیل و نیز دو نفر از قضات محاکم تجدیدنظر و کیفری دو با ابلاغ ریاست کل دادگستری استان به جمع قضات شورا اضافه شوند.

درادامه از اعضای فعال شورای طبقه بندی با تقدیم لوح تقدیر از سوی عتباتی تجلیل به عمل آمد.

در این دیدار عتباتی و همراهان نماز مغرب و عشاء را همراه با کارکنان داخلی زندان وتعدادی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت به جماعت برپا کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *