رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت بیش از ۱۰۰ مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس طی ۲۴ ساعت گذشته/ ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار پلمپ شدند

15:46 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۸۷۱
تعداد نظرات: ۳ دیدگاه
ثبت بیش از ۱۰۰ مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس طی ۲۴ ساعت گذشته/ ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار پلمپ شدند
سخنگوی فراجا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و مراتب از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است.

خبرگزاری میزان - سردار محمد سعید منتظرالمهدی اظهار کرد: بی شک رعایت قوانین و ارزش‎های ایرانی- اسلامی، نقطه مشترک قاطبه مردم فهیم کشور است و بانوان و دختران محترم بر اساس مسئولیت اجتماعی و تکلیف ایمانی، انسانی و شهروندی خویش برای جلوگیری از رواج ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت روان جامعه نسبت به رعایت پوشش مناسب و در شأن و منزلتشان، اقدام می‌کنند.

وی افزود: یقین داریم تمام شهروندان ضمن عمل به توصیه‌های پلیسِ خودشان و دیگر سازمان‎های متولی فرهنگ عمومی در خصوص رعایت حجاب، در مشی و رفتارشان حامی و مروج روح معنویت و پوشش هنجارمند درجامعه هستند. 

سخنگوی فراجا تصریح کرد: پلیس به استناد قانون، بعنوان مجری و ضابط قضایی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه محترم قضاییه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری و مفادقانون است، آشکار است که رفتار پلیس حتما متناسب با جامعه و فرهنگ ایرانی با کمترین تزاحم و تقابل خو اهد بود.

وی افزود: از زمان اجرای طرح طی ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و مراتب از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است؛ که بالغ بر ۸۴ درصد تمکین و صرفا پیامک دوم برای تعداد انگشت شماری که متاسفانه موارد رعایت نکرده اند مبنی بر توقیف سیستمی خودرو ارسال شد و در صورت تکرار برای بار سوم خودروی آنان متوقف و راهی پارکینگ می‌شود.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: در قبل از اجرای طرح فرماندهان انتظامی استان‌ها اقدام به برگزاری جلسات توجیهی با متصدیان و نمایندگان واحد‌های صنفی و اماکن عمومی مبنی بر لزوم رعایت ابلاغیه‌های صادره در زیرمجموعه شان کردند که همکاری اصناف و رعایت متصدیان بی نظیر بود که در این خصوص جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: در تداوم اجرای این طرح، سه هزار و پانصد پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحد‌های صنفی ارسال شد که ۵۳۲ تعهد الکترونیکی اخذ شد و متاسفانه همکاران ما مجبور شدند ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار را بعلت عدم توجه به تذکرات قبلی، پلمپ و پرونده قضایی تشکیل دهند.

سخنگوی فراجا گفت: در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد قلیلی از هنجارگریزان به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی افزود: پلیس ماموریت‌های متنوع و متعددی دارد، از مقابله بی امان با سارقان، پیشگیری از سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و تحویل به مراجع درمانی و تلطیف سیمای شهر گرفته تا صیانت و حراست از جای جای کشور، مرز تا کوچه پس کوچه‌های شهر‌ها و صد‌ها ماموریت مهم دیگر، همه و همه با هدف برقراری امنیت صورت می‌پذیرد که طبیعتا انجام و فرجام بهینه این ماموریت‌ها مستلزم حمایت و همراهی مردمان عزیزمان است و اعداد و ارقام اعلام شده در بالا بیانگر غنای فرهنگی جامعه، هوشمندی و اخلاق مداری شهروندان است، از همینجا به نمایندگی از سازمان بزرگ پلیس از شهروندان گرانقدر وعزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: انتظار می‌رود کماکان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، نخبگان، اساتید، هنرمندان، اصحاب رسانه، مراجع دینی و علمی پیگیر وظایف نهاد‌های فرهنگ ساز در زمینه‌های مختلف اجتماعی باشند و خود نیز برای این مهم بااستفاده از شیوه‌های اقناعی و ایجادگفتمان و صمیمیت تلاش کنند.


انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
3
عالی
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
پلمپ راه حل نیست.فقط کار فرهنگی جواب می دهد و بس.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
0
خدا خیرتون بده، کار فرهنگی به جای خودش ولی بی قانونی دیگه حدی داره.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *