رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۰ زندانی جرایم مالی شهرستان بروجرد با کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیران آزد شدند

13:31 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۸۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰ زندانی جرایم مالی شهرستان بروجرد با کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیران آزد شدند
۱۰ زندانی جرایم مالی شهرستان بروجرد باهمت اداره کل زندان‌های لرستان و کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیران در برگزاری یک جشن گلریزان از نعمت آزادی برخوردار شدند.

خبرگزاری میزان - جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان بدهکار مالی با حضور امام جمعه محترم شهرستان بروجرد، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه بروجرد، مدیر کل زندان‌های استان لرستان، رئیس دادگستری، دادستان، اعضای شورای اسلامی شهرستان بروجرد و خانم مقصودی یکی از نمایندگان مردم شریف بروجرد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان بروجرد بیان کرد: انفاق خیران، ابتدا به دست خداوند متعال و سپس به دست نیازمندان می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی تاکید کرد: بدلیل اینکه این انفاق‌ها ابتدا در نزد پروردگار حاضر می‌شوند، سفارش شده که انسان باید از بهترین چیز‌هایی که دوست دارد انفاق کند.


مدیر کل زندان‌های استان لرستان نیز با تشکر از مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران بخاطر شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، استکبارستیزی مردم را پیام واضحی برای یاوه گویان صهیونیست دانست.

عبدالمجید کشوری از همراهی و همکاری ستاد دیه، مجموعه همکاران زندان بروجرد و مجموعه دادگستری این شهرستان بابت برگزاری جشن گلریزان تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه به آیات و روایات متعدد مربوط به انفاق و کار‌های خیر و باقیات صالحات اشاره کرد و سپس افزود: در ایام چند ساله اخیر برغم مشکلات سخت و عدیده‌ای که در استان مانند سیل ویرانگر پلدختر، کرونا، خشکسالی و تورم و بیکاری بر سر راه مردم استان بود، خیران نیک اندیش با کمک‌های بی‌دریغ خود موجبات آزادی نزدیک به یک هزار و ۶۸۰ زندانی بدهکار مالی را طی این دوره فراهم کردند.

کشوری سپس خدمات انجام شده در حیطه اصلاح و تربیت زندانیان و امورات زندانبانی را مطرح کرد و گفت: در تجربیات زندانبانی خود به عینه مشاهده کرده ایم که هرجا در کنار و همراه مردم و جامعه هدف باشیم، آنان با تمام وجود پای کار نظام اسلامی خواهند ماند.

مدیر کل زندان‌های لرستان اظهار کرد: آزادی یک فرد از زندان، می‌تواند موجب نجات یک خانوار از گرداب سختی‌ها در تلاطم زندگی بشود و نجات یک یا چند خانوار، یک جامعه را از هجوم حوادث نجات می‌دهد که این اهمیت کار خیران را نشان می‌دهد.

در ادامه مرادی سرابی فرماندار بروجرد انفاق اموال را یکی از ۳ امتحان الهی بر شمرد و عنوان کرد: جشن گلریزان علاوه بر رهایی زندانیان از بند زندان، جشن رهایی خیران از بند نفس و هوا‌های نفسانی است که این نشأت گرفته از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

کرمی عالم رئیس دادگستری شهرستان بروجرد نیز گفت: انفاق در راه خدا به مثابه جهاد و مصداق آیه شریفه «جاهدوا بأموالهم» است.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد گفت: سازمان زندان‌ها در تحقق بخشیدن به فرمایش امام خمینی که فرمود زندان‌ها را به دانشگاه تبدیل کنید، موفق بوده است و مسائل فرهنگی و اصلاحی و تربیتی جایگاه ویژه‌ای در بازسازگاری اجتماعی زندانیان دارد و خاطر نشان کرد دستگاه قضایی مصمم است زمینه آزادی مددجویان بدهکار مالی را با این گونه مراسمات فراهم آورد.

در این مراسم مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط خیران به ستاد دیه اهدا شد که موجبات آزادی ۱۰ زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد، همچنین ۳۶ نفر از زندانیان بدهکار مالی در شهرستان بروجرد چشم انتظار کمک خیران برای آزادی از بند زندان هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *