اعزام ۱۰ هزار کادر درمان به مناطق محروم در سال جاری

9:18 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۱۹
اعزام ۱۰ هزار کادر درمان به مناطق محروم در سال جاری
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ۷۵ درصد از نیرو‌ها را در سال جاری به مناطق محروم اعزام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شده اند تا پروژه‌های نیمه تمام در حوزه سلامت را تکمیل کنیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، نشست صمیمی جمعی از خیرین، مؤسسات خیریه و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت پذیر اجتماعی حوزه سلامت با بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنج‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه ایران برگزار شد.

عین‌اللهی در این نشست با اشاره به شعار سال ضمن تاکید بر این که مهار تورم و رشد تولید از برنامه‌های اصلی دولت و نظام سلامت است، اظهار داشت: ما به مشارکت مردمی اعتقاد راسخ داریم چرا که هر زمان مردم به کمک آمدند، پیروز و موفق شدیم.

وی به مشارکت مردم در مهار کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی مقادیر فراوانی واکسن وارد کشور شد، برای تزریق آن از مردم مشارکت جویی کردیم؛ به گونه‌ای که به کمک مردم، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز تزریق صورت گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از همراهی‌ها و کمک‌های خیرین سلامت تاکید کرد: کار خیر زمانی می‌تواند موثر واقع شود که منطبق با نیاز‌های جامعه باشد.

عین‌اللهی با تاکید بر این که نیازمند حضور و مشارکت همه مردم در امور خیر و در حوزه سلامت هستیم، گفت: در کار خیر مقدار کمک مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد، مشارکت فعالانه مردم است و از این حیث معتقدیم که کار خیر را باید همگانی کنیم.

وی با اشاره به بیش از ۱۰۰ سفر استانی خود از آغاز حضور در وزارت بهداشت تاکنون، گفت: امروز نیاز‌ها و مشکلات را بر اساس مشاهدات میدانی و شاخص‌های تحلیلی می‌شناسیم و نیازمند دریافت راهکار‌ها و پیشنهاد‌های خیرین و NGO‌های سلامت برای رفع آن‌ها هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ۷۵ درصد از نیرو‌ها را در سال جاری به مناطق محروم اعزام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شده اند و همه تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا پروژه‌های نیمه تمام در حوزه سلامت را تکمیل کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای بیمه همگانی در کشور گفت: با مصوبه مجلس ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه همگانی در نظر گرفته شد و ۶ میلیون نفر از سه دهک نخست به صورت رایگان بیمه شدند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیماری‌های خاص در نظر گرفته شد و در هیأت دولت به تصویب رسید.

پیش از سخنان وزیر بهداشت، سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از حضور خیرین سلامت در عرصه‌های گوناگون مشارکت اظهار داشت: اوج همکاری و همراهی خیرین سلامت را در مهار کرونا شاهد بودیم.

وی افزود: در روز‌های آغازین همه‌گیری ویروس کرونا در کشور خیرین حوزه سلامت به میدان آمدند و با کمک‌های مومنانه خود در حوزه ساخت مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی در کنار بیماران ماندند.

محمدجواد حیدری‌پور، مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با اشاره به حضور پررنگ خیرین سلامت در حوزه‌های تامین تجهیزات پزشکی و ساخت و ساز مجموعه‌های درمانی گفت: رتبه کشور در حوزه نیکوکاری رتبه بسیار قابل توجهی است؛ به گونه‌ای که رتبه نیکوکاری جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۲ بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت خیرین در تمام شهر‌های کشور پررنگ و مشهود است، افزود: بسیاری از اقدامات نیکوکاری در کشور ثبت نمی‌شود که اگر این اقدامات لحاظ شود ایران جزو ۱۰ کشور نیکوکار در دنیا خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *