فلسطین بیش از هر زمان دیگری در افکار عمومی جهان زنده است

13:41 - 25 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۴۴۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
فلسطین بیش از هر زمان دیگری در افکار عمومی جهان زنده است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسطین، بیش از هر زمان دیگری، در افکار عمومی جهان زنده است، گفت: امروز اولویت اولِ میدان مبارزه ما مسئولین مبارزه با گرانی و حل مشکلات اقتصادی است.

خبرگزاری میزان _ به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز جمعه، ۲۵ فروردین ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز جهانی قدس در تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و امت اسلامی گفت: از همگان می‌خواهم در این روز‌ها که فرشتگان الهی، زمین و آسمان را به یکدیگر متصل می‌کنند و زمین را با نور و رحمت و فضل‌الهی منور می‌کنند، برای پیشرفت ایران عزیز و عاقبت بخیری امت اسلامی دعا کنیم.

وی افزود: امروز، روز مهم و باارزشی برای مسلمانان است، روز قدس برای همه مسلمانان و جهان اسلام اهمیت دارد و باید به آن توجه جدی شود و همه ما می‌دانیم رژیم جعلی صهیونیستی پس از فروپاشی حکومت عثمانی با حمایت انگلیسی‌ها پدید آمده و در سال ۱۹۴۸ پس از جنگ جهانی دوم، انگلیس با همکاری آمریکا این رژیم جعلی را با خیانت شورای امنیت در سازمان ملل معرفی کردند و در همان سال‌ها، بعضی از کشور‌های اسلامی در یک جنگ مفصل به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداختند، البته در پی خیانت شورای امنیت با مشکلاتی مواجه شدند و با آتش بسی که شورای امنیت داد، زمینه تثبیت این رژیم منحوس فراهم شد و پس از آن در سال‌های متعدد یعنی در سال ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و مقاطع مختلف دیگر، کشور‌های اسلامی جنگ‌های متعددی را علیه رژیم صهیونیستی شروع کردند، اما به دلیل حمایت دستگاه‌های استکباری از رژیم صهیونیستی موفق نشدند.

قالیباف ادامه داد: در مسیر این جنگ‌ها، چندین میلیون مسلمان آواره و شهید شدند و نهایتاً در سال ۱۹۷۹ مسیر تغییر کرد و به سمت سازش و صلح رفت و باید ما آن را به عنوان یک تسلیم و سازشی ننگین نامگذاری کنیم که رقم خورد و قرارداد کمپ دیوید در مصر منعقد شد و این مسیر ادامه یافت و در سال ۱۹۹۳ نیز پیمان اسلوو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین که با اسرائیلی‌ها ارتباط برقرار کرده بودند، امضا شد و همچنین در ادامه در سال ۱۹۹۴ باز بین اردن و رژیم صهیونیستی قراردادی به امضا رسید.

وی با اشاره به سیر تاریخی پیدایش رژیم صهیونیستی تا تحقق قرارداد ننگین کمپ دیوید و پس از آن گفت: در این میسر در حقیقت می‌توان گفت یک دوره جنگ سپری شد و یک دوره تسلیم را کشور‌های اسلامی و عربی با فشار دستگاه استکباری در مقابل صهیونیست‌ها داشتند.

رئیس قوه مقننه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفت: در همان دورانی که قرارداد کمپ دیوید بسته شد، انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و پس از آن حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ پس از گذشت حدود ۳۰ سال از فراز و نشیب‌های پیش روی جهان اسلام و رژیم صهیونیستی، مسیر فلسطین، جهان اسلام و مقاومت را با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در جهان اسلام و عرصه بین‌المللی تغییر داد و اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ امام ما امام تحول است، اشاره به همین موضوع است و یکی از نمود‌های تحول نامگذاری روز قدس بود و امام در حقیقت با ابتکار خود، مردمی‌سازی و جهانی‌سازی فلسطین را در دستور کار خود قرار داد و این روز تبدیل به یک سنت و مناسک سیاسی کارآمد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با روز قدس و به صحنه در آمدن امت اسلامی و رویکرد انقلاب اسلامی نقاب از چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی، کودک‌کش، جانی، نامشروع برداشته شد و رژیمی که تروریسم دولتی در ذات آن است، به جهان معرفی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه مسلمانان می‌توانند به برکت قدس بلندتر از گذشته بگویند پایتخت قدس پایتخت همه فلسطین و فلسطین پایتخت جهان اسلام است، عنوان کرد: دوره سازش، شکست و تسلیم مسسلمانان تبدیل به احیا و افتخار مجدد مسلمانان شد.

نخستین اقدام رهبری معظم انقلاب در مقابل توطئه صهیونیست‌ها، تقریب در جهان اسلام بود

قالیباف ادامه داد: تلاش صهیونیست‌ها به‌عنوان دشمن شماره یک جهان اسلام و انسانیت این بود که ایران عزیز و جبهه مقاومت را به‌عنوان خطر برای کشور‌های اسلامی جایگزین کند لذا به دنبال ایجاد درگیری در جهان اسلام بود و تلاش کرد اختلاف ایجاد کرده و جابجایی ذهنی ایجاد کند و خود را صلح طلب و ایران را به عنوان مشکل در جهان اسلام معرفی کند.

رئیس قوه مقننه در ادامه به نقش رهبری حکیم با توجه به اشراف ایشان به تصمیمات دشمن اشاره کرد که توانستند موضوع را هدایت و رهبری کنند و افزود: اولین اقدامی که رهبر معظم انقلاب در مقابل توطئه دستگاه استکباری و صهیونیستی انجام دادند تلاش در جهت تقریب جهان اسلام بود و برادری میان اهل سنت و شیعه را مبنای کار قرار دادند و اینگونه نبود که موضوع فلسطین صرفاً سیاسی یا تنها فقهی باشد بلکه این موضوع، موضوع اسلام، اساس وحدت و احیای آن عزت مسلمین و مسیر شکست رژیم صهیونیستی است.

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال ایجاد اختلاف در جهان اسلام است

وی در ادامه این اقدام را در راستای جلوگیری از برادرکشی و مقابله با عادی سازی روابط میان کشور‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اینکه رهبری فرمودند شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی مراد کسی نیست که در لندن زندگی کند بلکه شیعه‌ای است که در منطقه حضور دارد، اما از لندن فرمان می‌گیرد و سنی آمریکایی کسی است که داعش، تکفیری‌ها، وهابی‌ها و اختلاف در جهان اسلام را ایجاد می‌کند که کار دستگاه استکباری است.

قالیباف در ادامه درباره داعش که پروژه‌ای کاملاً صهیونیستی و آمریکایی بود، یادآور شد: این گروه تروریستی برای فروپاشی جامعه اسلامی، امت اسلامی و کشور‌های اسلامی از درون ایجاد شد که مسلمانان را وارد جنگی مذهبی علیه یکدیگر در جهان اسلام کرد تا دشمنان از این فرصت استفاده کنند؛ نمونه اخیر آن نیز در اتفاقات شرق فرات بود که آمریکایی‌ها با داعشی‌ها با هم به جبهه مقاومت متعرض شدند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: تدبیر مقام معظم رهبری و میدان‌داری سیدالشهدای جهان اسلام، شهید سلیمانی در میدان به گونه‌ای عمل کرد که جبهه مقاومت و شیعیان برای دفاع از اهل سنت به پا خاستند و این اولین جبهه‌ای بود که شیعیان برای دفاع از اهل سنت، ناموس، مال، کشور و سرزمین آن‌ها خون داده و به میدان آمده و اجازه استفاده از این فرصت را به دشمنان ندادند.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه در حین اینکه جبهه مقاومت در مقابله با دستگاه استکباری با هزاران میلیارد دلار هزینه آمریکا به گونه‌ای کار را پیش برد که لحظه‌ای از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است غفلت نکردیم و با همان دقت و قدرت او را زیر نظر داشتیم؛ در حقیقت ریشه و منشأ فتنه که رژیم صهیونیستی است همچنان در فشار بود و هرچقدر تلاش کردند که موضوع قدس و فلسطین را از موضوع منطقه، جهان اسلام و عرصه بین‌المللی دور کنند، جبهه مقاومت این اجازه را به آن‌ها نداد لذا از این جهت است که روز قدس را برای امت و کشور‌های اسلامی و برای احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین تأثیرگذار می‌دانیم.

تکیه بر بیگانگان، چیزی جز ذلت برای ما نخواهد داشت/ قدس کانون جهاد و انتفاضه است

قالیباف اضافه کرد: روز قدس به ما نشان داد که راه موفقیت ما راه مقاومت، راه پیشرفت ما راه مقاومت و اتحاد و یکپارچگی ما از مسیر مقاومت است و تکیه بر سنت‌های الهی و مردمی‌سازی جبهه مقاومت در امت اسلامی و سازماندهی گروه‌ها است که سرنوشت جبهه مقاومت را متفاوت کرد چنانچه در سی و چند سال اول دیدیم که با آن نوع جنگ‌ها چه مشکلاتی داشتیم، اما وقتی محور مقاومت مبتنی بر سنت‌های الهی و مردمی‌سازی گام برداشت، ببینید دشمنان چه ذلتی کشیدند؛ از این رو تکیه بر بیگانگان چیزی جز ذلت برای ما نخواهد داشت.

رئیس قوه مقننه درباره شرایط امروز جبهه مقاومت و شرایط رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال فراموشی موضوع فلسطین و قدس بود، اما این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعات در جهان اسلام و همواره زنده است حتی در عرصه‌های ورزشی دیدیم که فضا در مسابقات فوتبال قطر چگونه بود که کشور‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان در هر بازی در این میدان ورزشی پرچم فلسطین، نام این کشور و شهدای آن را زنده می‌کردند لذا فلسطین در همه موضوعات حضور داشته و در افکار عمومی، جهانی است که این موفقیت به خاطر جبهه مقاومت بوده و امروز قدس کانون جهاد و انتفاضه است.

فلسطین صرفا یک جغرافیا نیست بلکه کانونی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی است/ باید به جهان پسااسرائیلی فکر کنیم

وی در ادامه با بیان اینکه امروز مجاهدان فلسطینی از نهر تا بحر از غزه تا کرانه باختری، در سراسر این منطقه و حتی تا قلب تل‌آویو، نه منفعلانه بلکه عملیاتی در مقابل تجاوز‌های اسرائیل ایستاده‌اند، گفت: اگر آن‌ها روزی با سنگ مبارزه می‌کردند، امروز موشک بر سر صهیونیست‌ها تخلیه می‌کنند که این از عظمت و قدرت آن‌ها است. امروز فلسطینی‌ها از هر زمان دیگری متحدتر و قوی‌تر هستند و دشمن از هر زمانی زمین گیرتر است.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه فلسطین صرفاً یک جغرافیا نیست بلکه کانونی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی است، بیان داشت: امروز در کشور‌های اسلامی باید این اتحاد را به عرصه‌های سیاسی و اقتصادی هم توسعه بدهیم که البته این سیاست راهبردی جمهوری اسلامی است و بر این اساس می‌توانیم قوی‌تر باشیم و رشد، اعتلا و اتحاد را در کشور‌های اسلامی و منطقه ببینیم و در این صورت است که می‌توانیم به جهان پسااسرائیلی فکر کنیم و او را در یک قدمی خود ببینیم و حرکت کنیم.

جبهه مقاومت با استفاده موفق از ترکیب ابزار‌ها و هماهنگی گروه‌ها، رژیم اشغالگر را زمین‌گیر کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه شرایط امروز رژیم صهیونیستی را به واسطه برگزاری ۴ انتخابات در طول ۵ سال، بسیار سخت توصیف کرد و بیان داشت: آن‌ها هنوز هم درگیری دارند و چند صد هزار نفر به خیابان‌ها می‌آیند که حاکی از رخ دادن فروپاشی داخلی در سرزمین‌های اشغالی است.

وی افزود: امروز رژیمی که در طول تاریخ اشغالگر و جنایتکار بوده، زمین‌گیر شده و جبهه انقلاب و مقاومت توانسته است قوی‌تر و موفق‌تر از ترکیب ابزار‌ها و از هماهنگی گروه‌ها استفاده کند و در همین راستا پیوند جغرافیایی را دیدید که هماهنگی تاکتیکی و راهبردی‌شان توانست این رژیم وحشی را سر جای خود نشانده و به آن‌ها اجازه عمل ندهد و این قدرت امروز فلسطین است که جز با رهبری مقام معظم رهبری و میدان‌داری امت حزب الله و گروه‌های مقاومت و جهادی امکان‌پذیر نبود.

قالیباف بر همین اساس تصریح کرد: این شرایط و قدرت امروز محور مقاومت، باقیات الصالحات شهید سلیمانی است؛ هرچند امروز جسم او بین ما نیست، اما روح پاک این شهید که زنده است و مسیر را پیش برده و قوی‌تر خواهد شد.

دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال بحران‌سازی برای جمهوری اسلامی هستند

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه چنین عظمتی را به برکت وجود امام راحل (ره) دانست، مرد الهی که جز برای خدا گامی بر نداشت و جز در راه خدا کلامی نگفت و افزود: ایشان در این زمان و با انقلاب اسلامی باعث احیای مجدد اسلام و عزت امت اسلامی شد و امروز دشمنان ما اینگونه زمین‌گیر شدند، اما آیا آن‌ها دست از سر ما بر می‌دارند؟ هرگز.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان ما هر روز با تحلیل‌ها، توطئه‌ها دقیق‌تر برنامه‌ریزی می‌کنند و سراغ ما می‌آیند و به دنبال بحران‌سازی برای کشور‌های اسلامی به خصوص برای جبهه مقاومت و به ویژه برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستند.

قدرت بازدارندگی ایران مانع حرکت نظامی دشمن می‌شود/ جمهوری اسلامی به دنبال تأمین امنیت کشور‌های اسلامی است

قالیباف اضافه کرد: توطئه‌های دشمنان را در سال گذشته دیدیم و اگر بصیرت و هوشمندی مردم، لطف خدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نبود، امید و آرزو‌های دشمن عملی می‌شد؛ با این حال این شرایط نشان می‌دهد باید با دقت بیشتر پیش برویم چرا که بدون شک دشمن بر ضعف‌های ما سوار خواهد شد لذا باید تلاش کنیم نقاط ضعف خود را از بین ببریم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اگر امروز دشمن در عرصه‌های امنیتی و دفاعی به فکر حرکت نظامی نیست، چون کشورمان پرقدرت بوده و به بازدارندگی رسیده‌ایم. کشور‌های اسلامی باید بدانند ایران اسلامی با این قدرت نه تنها هرگز تهدیدی برای کشور‌های اسلامی نیست بلکه به دنبال امنیت همه کشور‌های اسلامی نیز هستیم.

مهم‌ترین مبارزه مسئولان، مبارزه با گرانی و ایجاد تحول در عرصه اقتصادی کشور است

وی در ادامه ضعف امروز کشور را در حوزه اقتصاد و معیشت مردم دانست و افزود: امروز ما مسئولان باید دست در دست یکدیگر دهیم و بدانیم وظیفه ما در میدان مبارزه با دستگاه استکباری، تقویت جبهه مقاومت و عزت مسلمین است و برای داشتن ایران قوی و مردم قوی باید در عرصه اقتصادی و معیشت اقدام جدی انجام دهیم و این وظیفه ماست.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم پیشرفت کرده و دستاورد‌های انقلاب، نظام و شهدا و آرمان‌های انقلاب را حفظ کنیم باید به مسائل معیشتی توجه داشته باشیم، عنوان کرد: در حقیقت امروز مهم‌ترین مبارزه ما مسئولان مبارزه با گرانی و تحول در عرصه اقتصادی کشور است که اولویت اول میدان ما بوده و نقطه ضعفی است که دشمن بر آن سوار می‌شود که لازم است در این مسیر تأثیر ضعف‌های درونی، تحریم‌ها و نقش افراد نفوذی در این بخش را ببینیم.

مجلس با همه توان آماده همکاری با دولت برای مبارزه با تورم و حل مشکلات اقتصادی است

وی همچنین اولویت را حضور مجلس، دولت، قوه قضائیه، همه دستگاه‌ها، کارآفرینان و جوانان در بخش اقتصادی میدان مبارزه دانست و افزود: ما در مجلس با همه توان در خدمت دولت عزیز و پر‌تلاش هستیم که اگر هر قانونی برای مبارزه با تورم، حل مشکل رشد تولید و مشکلات اقتصادی لازم است وضع کنیم به ویژه که در آستانه تدوین و تصویب برنامه پنجساله هفتم که هم اکنون در دست دولت است و تا پایان اردیبهشت به مجلس می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه همه باید در این شب و روز‌های عزیز در حق هم دعا کرده و بخواهیم با مردمی سازی اقتصاد و حضور جوانان و استفاده از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات خوب مادی و انسانی مسائل را حل کنیم، خاطرنشان کرد:؛ اگر می‌خواهیم عزتمند باشیم، باید مشکلات داخل را حل کنیم؛ لذا به عنوان خدمتگزار و برادری که حداقل تجربه‌ای در این زمینه دارم عرض می‌کنم اگر با درایت، با تلاش، با برنامه‌ریزی دقیق و مجاهدانه وارد میدان شده، نیت‌ها را خالص کرده و برای خدمت به مردم و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهدا، خدمت به مردم و اجرای تدابیر رهبری به میدان بیاییم، مطمئن باشید قادریم با یک برنامه پنج ساله، به ثبات اقتصادی در کشور برسیم و هیچ تردیدی در این موضوع ندارم لذا امیدوارم با دعای خیر شما این گام را برداریم و همه به دولت کمک کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *