رشد ۲۷ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر

13:22 - 25 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۴۳۷
رشد ۲۷ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شب‌های مبارک قدر شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین‌اللهی همزمان با سومین شب پر فیض و برکت لیالی قدر با حضور در مرکز انتقال خون تهران در امر مبارک اهدای خون مشارکت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از نزدیک در جریان روند اهدای خون هموطنان در مرکز انتقال خون خیابان وصال تهران قرار گرفت.

عین‌اللهی در حاشیه اهدای خون در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت پرشور مردم برای اهدای خون در سومین شب از لیالی مبارک قدر اظهار داشت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته بعضاً در ماه مبارک رمضان و در ایام نوروز ذخایر خونی کشور کاهش داشت، اما امسال که این دو مناسبت با هم مقارن شده بود نه تنها کمبودی نبود بلکه تنها در شب‌های مبارک قدر شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته صد درصد ذخایر خونی مورد نیاز مراکز بیمارستانی کشور تامین شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود مشارکت بالای مردم در اهدای خون، کمبود ذخایر خونی را در هیچ یک از استان‌های کشور شاهد نبودیم؛ در حالی که در سنوات پیشتر ذخایر خونی مراکز درمانی برخی استان‌ها ناکافی بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شب قدر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *