اعتراض‎‌ها به سفر مکرون به هلند

10:26 - 25 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۳۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعتراض‎‌ها به سفر مکرون به هلند
سخنرانی رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر به هلند با واکنش گسترده مخالفان قطع شد.

خبرگزاری میزان - معترضان در هلند سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را مختل کردند، چرا که او با اعتراضات گسترده در مورد اصلاح قانون بازنشستگی در کشورش مواجه است.

مقامات امنیتی هلند، یک تظاهرات کننده را که در بیرون دانشگاه آمستردام به سمت مکرون فریاد می‌زد، در آخرین ناآرامی در جریان سفر دولتی رئیس جمهور فرانسه به هلند بازداشت کردند.

مواجهه مکرون با انتقاد گسترده در سفر به هلندمواجهه مکرون با انتقاد گسترده در سفر به هلند

 

رئیس جمهور فرانسه قرار بود در مورد خودمختاری استراتژیک اروپا سخنرانی کند که دو تظاهرات کننده علیه تغییرات حقوق بازنشستگی او دستگیر شدند که در بدو ورودش به دانشگاه آمستردام به سمت او دویدند.

این سخنرانی که با هیاهو‌های مکرر قطع شد، به عنوان فرصتی برای شفاف سازی اظهارات خود در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه گذشته تلقی شد که در آن او از اروپا خواست تا در مورد تایوان مستقل‌تر از آمریکا عمل کند.

 

بزرگ‌ترین چالش

رئیس جمهور فرانسه با بزرگ‌ترین چالش دوره دوم ریاست‌جمهوری خود پس از تصمیم برای اصلاح قانون بازنشستگی، که شامل افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال می‌شود، مواجه است.

«دموکراسی فرانسه کجاست؟»؛ در حالی که مکرون روز سه‌شنبه گذشته برای حضار عمدتا دانشجویی در هلند و در جریان سفر رسمی خود به این کشور سخنرانی می‌کرد، تظاهرکنندگان اقدام به اعتراض علیه وی کردند.

همچنین معترضان در طبقه بالایی یک سالن همایش در لاهه تجمع کردند و در حالی که بنری که روی آن نوشته شده بود «رئیس جمهور خشونت و ریا» در دست داشتند، فریاد می‌زدند: «شما میلیون‌ها معترض در خیابان‌ها دارید».

پس از اینکه محافظان امنیتی آن‌ها را اخراج کردند، مکرون گفت افرادی که سعی می‌کنند قوانین تصویب شده توسط دولت‌های منتخب را تضعیف کنند، دموکراسی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

مصاحبه جنجالی با پولیتیکو

رئیس جمهور فرانسه اخیرا و در جریان سفر خود به آمریکا در مصاحبه‌ای گفته بود که اروپا نباید در مورد موضوع تایوان دنباله‌رو آمریکا باشد.

این اظهارات مکرون با واکنش‌ها و جنجال بسیاری در آمریکا و اروپا همراه شده است.

به گزارش «اکسپرس»، امانوئل مکرون خبرنگاران اروپایی را که هفته گذشته منحصراً با او به چین سفر کرده بودند از انتشار برخی اظهارات «صادقانه» او در مورد تایوان منع کرد.

به گفته دفتر مکرون، وی در راه بازگشت از سفر دولتی سه روزه به چین با خبرنگاران صحبت کرد.

اما به گفته پولیتیکو، رئیس جمهور فرانسه خواستار ویرایش نظرات خود قبل از انتشار و حذف بخش‌هایی از آن مصاحبه شده است.

پولیتیکو که این مصاحبه را روز یکشنبه منتشر کرده، فاش کرد که برخی از بخش‌های مصاحبه که در آن رئیس‌جمهور فرانسه با صراحت بیشتری درباره تایوان و خودمختاری استراتژیک اروپا صحبت می‌کرد، توسط الیزه حذف شده است.

با این حال، اظهارات منتشر شده توجه گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است و کارشناسان این پرسش را مطرح کردند که آیا دیدگاه‌های مکرون با موضع اتحادیه اروپا همخوانی دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *