گفت‌وگو|

حفظ ارزش پول ملی بدون رشد تولید امکان‌پذیر نیست

15:38 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۳۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حفظ ارزش پول ملی بدون رشد تولید امکان‌پذیر نیست
یک کارشناس اقتصادی در رابطه با اهمیت تولید در اقتصاد کشور گفت: حفظ ارزش پول ملی در گروی چرخیدن چرخ‌های تولید است.

خبرگزاری میزان _ یکی از موضوعات با اهمیت برای رشد و ارتقای اقتصاد کشور، مساله تولید است. رونق و رشد تولید همواره یکی از دغدغه‌های مسئولین و بالاخص رهبر معظم انقلاب بوده است تا جایی که ایشان سال را به نام رشد تولید و مهار تورم نامگذاری کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی عقیده دارند اگر تولید در کشور رونق یابد موجب افزایش بهره‌وری، استقلال دولت از اتکا به اقتصاد نفتی و حفظ ارزش پول ملی خواهد شد.

میرمحمد حشمتی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: نگاه برخی از مسئولین در سال‌های گذشته به خارج از مرز‌های کشور باعث توقف بسیاری از فعالیت‌های تولیدی شده است. 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تولید در واحد‌های صنعتی طی ماه‌های گذشته در سایه افزایش نرخ ارز صورت گرفته و این روند نیاز به اصلاح دارد و باید به سمت افزایش تیراژ تولید برویم.

حشمتی بیان کرد: افزایش تیراژ تولید می‌تواند ضمن افزایش اشتغال زمینه صادرات در اقتصاد کشور را نیز فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه کشور با ۲ تحریم مواجه است، اظهار کرد: برخی از آن‌ها تحریم‌های بین‌المللی و برخی دیگر تحریم‌های داخلی از سوی برخی از مسئولین اجرایی است که می‌توان ادعا کرد اثرات منفی بیشتری نسبت به تحریم‌های بین‌المللی داشته است.

این کارشناس حوزه اقتصاد همچنین تصریح کرد: حفظ ارزش پول ملی در گروی چرخیدن واحد‌های تولیدی است و تاکیدات مقام معظم رهبری طی ۲ سال اخیر و نامگذاری سال بر اهمیت تولید، نشان از ریشه‌یابی دقیق مشکلات اقتصاد کشور است و ایشان به دنبال ایجاد پویایی بیشتر در دولت هستند.

حشمتی بیان کرد: بدون افزایش تولید حفظ ارزش واحد پولی امکان‌پذیر نیست و زمانی که از تولید صحبت می‌شود منظور هم تولید کالا و خدمات است و فقط به تولید کالا محدود نمی‌شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در سال‌های گذشته حمایت خاصی از تولیدکنندگان صورت نگرفته است و با وضع قوانین دست و پاگیر عملا مانع افزایش تولید در کشور شده‌ایم.

وی بیان کرد: برای افزایش تولید باید این هدف را از دستگاه اجرایی دولت جدا ساخت و ایجاد ستاد منفک از بدنه دولتی با حمایت همه قوا زمینه تولید در کشور را فراهم کرد.

حشمتی همچنین افزود: اقدامات دولتی به دلیل تشریفات فراوانی بعضا با عقب‌افتادگی از زمان اجرا همراه بوده است و به همین منظور در این فضا نیازمند نگاه جهادی هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *