بارندگی شدید در ۷ استان کشور/ رئیس سازمان مدیریت بحران: اهالی روستا‌های در معرض خطر در مکانی امن اسکان داده شوند

16:00 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۷۵
بارندگی شدید در ۷ استان کشور/ رئیس سازمان مدیریت بحران: اهالی روستا‌های در معرض خطر در مکانی امن اسکان داده شوند
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ستاد‌های مدیریت بحران استان‌های تحت تاثیر هشدار قرمز هواشناسی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، آماده باش هستند.


خبرگزاری میزان - محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای ۷ استان کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و کردستان خواهیم بود.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با ذوب شدن برف در ارتفاعات و سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال جدی در جاده‌ها و سفر‌های بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و ... است.

نامی ضمن اعلام آماده باش ستاد‌های پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران استان‌های تحت‌تاثیر هشدار قرمز هواشناسی گفت: با توجه به هشدار‌های صادر شده و ضرورت حضور نیرو‌های مدیریت بحران در مناطق کلیه مرخصی و ماموریت‌ها لغو شده است.

معاون وزیر کشور گفت: مدیران کل ستاد‌های مدیریت بحران این استان‌ها با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی و آماده‌سازی ادوات امدادی بستر را برای پیشگیری و امدادرسانی به موقع آماده کنند.

وی همچنین گفت: اهالی روستا‌های در معرض خطر در مکانی امن اسکان داده شوند تا از حوادث احتمالی در امان باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه کرد از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند و از سفر‌های برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی در استان‌های تحت تاثیر پرهیز کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *