رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست اعضای قضایی در هیئت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برگزار شد

10:17 - 23 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست اعضای قضایی در هیئت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر  برگزار شد
نشست عضو‌های قضایی در هیئت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک بوشهر با رئیس کل دادگستری استان برگژار شد.

خبرگزاری میزان- به منظور تسریع در حدنگاری اراضی استان بوشهر نشست مشترک رئیس کل دادگستری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک، روسای واحد‌های ثبتی و اعضای قضایی هیات‌های مستقر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برگزار شد.

 مهدی مهر انگیز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسنامه دار کردن و هویت بخشی اراضی کشور در دیدار هفتم آبان سال قبل با مسئولان قضایی کشور عنوان کرد: بایدکلیه اراضی استان دارای سند رسمی باشند چرا این اقدام باعث جلوگیری از سوء استفاده ها، کلاهبرداری‌ها و زمین خواری می‌ شود. 

وی اظهار کرد: علی رغم اقدامات خوبی که در سال گذشته در صدور اسناد مالکیت اراضی استان انجام گرفته است، ولی در برخی از بخش‌ها در صدور سند اراضی در بخش‌هایی با عقب‌ماندگی مواجه است که این امر بایستی مورد توجه مسئولان اداره ثبت اسناد و املاک استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: به منظور جبران این عقب ماندگی در استان بوشهر باید از ظرفیت هیئت‌های موضوع قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن استفاده حداکثری صورت گیرد.

مهرانگیز فلسفه حضور قاضی در این هیات‌ها را نظارت قضایی بر رسیدگی به این پرونده‌ها دانست و افزود: قضات هیات‌ها باید حضوری فعال در جلسات داشته باشند و این جلسات خارج از وقت اداری انجام گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به تأکیدات حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ریاست معزز قوه قضائیه و تاکیدات جناب آقای دکتر بابایی معاون محترم قوه قضائیه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت تحقق صد در صدی تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی لازم است پرونده اراضی زراعی در اولویت هیات‌ها باشد و میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز در این هیات‌ها باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

مهراگیز در ادامه، بیان  کرد:۳۱ هزار و ۵۵۸ پرونده در هیات‌های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تشکیل شده و ۲۹ هزار و ۴۳۴ فقره رای در هیات‌های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی استان بوشهر صادر شده است که ۵۲.۴ درصد از آرای صادره در هیئت‌های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی منفی بوده است که لازم است آسیب شناسی و برطرف شوذ.

در پایان این نشست لوح تقدیر آقای بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اعضای قضایی هیات‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر به این افراد اهدا شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *