رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اندیشکده آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران به اهداف خود دست نیافت

8:30 - 23 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اندیشکده آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران به اهداف خود دست نیافت
یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتوانست به اهداف تعیین شده، دست یابد.

خبرگزاری میزان – «ریسپانسیبل استیت کرفت» در گزارشی با عنوان «آیا آمریکا در نهایت تشخیص می‌دهد که جنگ اقتصادی در هیچ کجا به اهداف سیاست خارجی خود دست نمی‌یابد؟» نوشت که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و دیگر کشور‌ها نه تنها به اهداف سیاست خارجی این کشور دست نیافته است، بلکه آسیب قابل توجهی به غیرنظامیان وارد کرده است.

گزارش این اندیشکده آمریکایی تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی، ونزوئلا، روسیه، کوبا، سومالی و افغانستان را به عنوان شواهدی دال بر ناکارآمدی رژیم تحریم‌های آمریکا معرفی کرده و آورده است که تغییر رژیم که به عنوان دستاویز دیگر آمریکا برای ترویج هژمونی‌اش با نام دموکراسی و حقوق بشر اعمال می‌شود، به خودی خود، یک هدف مشکوک است و با تحریم نمی‌توان به آن دست یافت.

«ریسپانسیبل استیت کرفت»، مجله اینترنتی موسسه کوئینسی مستقر در واشنگتن یادآوری کرد که نقشه‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به شکلی معنادار آسیب‌های وارده به غیرنظامیان در مناطق تحریم شده را کاهش داده و محیطی برای ارائه حمایت از غیرنظامیان فراهم کند.

یادداشت مذکور، به اعتراف اخیر جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اشاره می‌کند که گفت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به سادگی کار نمی‌کنند یا دستکم بسیار کمتر از آن چه ما در حالت ایده آل می‌خواهیم، کار می‌کنند.

این اندیشکده در گزارش خود آورده است که این یک اعتراف کاملا قابل توجه بود؛ زیرا ایران آخرین نمونه از روندی است که نشان می‌دهد چگونه تحریم‌ها به ندرت به اهداف اعلام شده خود دست می‌یابند، اما به طور مداوم در ایجاد رنج و تلفات گسترده غیرنظامیان موفق می‌شوند.

آمریکا در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین خود پس از خروج یکجانبه از برجام در سال ۲۰۱۸ با وجود پایبندی کامل ایران به توافق مذکور، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه این کشور اعمال کرد.

این گزارش در پایان تاکید کرده که زمان بازبینی در سیاست تحریم آمریکا فرا رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *