رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شواهد گسترده از خشونت پلیس فرانسه

8:33 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شواهد گسترده از خشونت پلیس فرانسه
پلیس فرانسه با وجود انتقادات گسترده حقوق بشری، خشونت بسیاری در برابر اعتراضات مسالمت آمیز از خود نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان - خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان طی هفته‎های اخیر با واکنش‎های زیادی همراه شده است.

آثار خشونت پلیس فرانسه 

به گزارش «میامی هرالد»، افرادی در راهپیمایی اعتراضی پاریس دچار نقص عضو شده‌اند.

ویدئویی که در توییتر منتشر شده، نشان می‌دهد که یک رهگذر دیگر به یک مرد کمک می‌کند تا در نزدیکی میدان باستیل در صحنه بایستد؛ خشونت به خشم در خیابان‌ها می‌افزاید و تلاش‌ها برای دعوت به گفت‎وگو بین دولت فرانسه و اتحادیه‌های کارگری را که در حال برنامه ریزی تظاهرات سراسری هستند، پیچیده می‌کند. 

اعتراضات فرانسه که از ژانویه آغاز شد، پس از تصمیم مکرون در ماه گذشته برای ارائه لایحه افزایش سن بازنشستگی از طریق مجلس ملی بدون رأی گیری شدت گرفت.

 

توجیه مقامات فرانسوی

«جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه به تازگی در توجیه خشونت‌های پلیس فرانسه، آن‌ها را «اقدامات فردی» افسرانی عنوان کرده که «از خشونت نامتناسب استفاده می‎‌کنند.»

نگرانی فراتر از مرز‌های فرانسه

نگرانی در مورد خشونت پلیس فرانسه تنها محدود به مرز‌های داخلی این کشور نیست و فراتر از فرانسه نیز طنین انداز شده است.

عفو بین‌الملل، فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر و شورای اروپا - نهاد اصلی حقوق بشر در این قاره - از جمله سازمان‌هایی هستند که به استفاده بیش از حد پلیس فرانسه از زور در جریان اعتراضات اشاره کردند.

به گفته «سباستین روش»، کارشناس نیرو‌های امنیتی در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، پلیس فرانسه با نارنجک‌های گاز و گلوله‌های لاستیکی که در بیشتر کشور‌های اروپایی ممنوع است به تظاهرات فرستاده می‌شود.

وی می‎گوید که تظاهرات و سلاح‌های بالقوه قطع‌کننده ترکیبی قابل احتراق هستند، و«وسوسه» استفاده از این تسلیحات بسیار بزرگ خواهد بود.

 

شواهد گسترده از خشونت پلیس فرانسه

همزمان با آغاز اعتراضات ضد دولتی در فرانسه کاربران رسانه‌های اجتماعی و نهاد‌های حقوق بشری ویدئو‌ها و تصاویر بسیاری را از صحنه‌های خشونت پلیس فرانسه منتشر کرده‌اند.

این تصاویر انواع خشونت‌ها از جمله ضرب و شتم معترضان، استفاده از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی، اسپری فلفل و دیگر انواع خشونت‌ها را به تصویر می‌کشند، اما مقامات فرانسه این موضوع را به بهانه‌های مختلف توجیه می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *