جلسه تعیین شرایط سنی فوتبال پایه با حضور ماجدی برگزار شد

20:52 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۰۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جلسه تعیین شرایط سنی فوتبال پایه با حضور ماجدی برگزار شد
کمیته جوانان در خصوص شرایط سنی بازیکنان از (۱۲ تا ۲۳) سال امروز نشستی را تشکیل و با کارشناسان به بحث و بررسی پرداخت.

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیش از ظهر امروز نشست کمیته جوانان با کارشناسانی از هیات فوتبال، سازمان لیگ فوتبال و فوتسال برگزار و در خصوص شرایط رده سنی بازیکنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

میرشاد ماجدی، رییس کمیته جوانان در این خصوص گفت: هدف ما برای یک تا دو سال آینده است که چشم انداز حضور در مرحله مقدماتی آسیایی و ان‌شاءالله بعدش نهایی جام جهانی است. بر همین اساس باید شرایط سنی، استعدادیابی و برگزاری مسابقات به گونه‌ای باشد که کادر فنی تیم‌ها به راحتی بازیکنان مستعد را انتخاب کنند. رده‌های سنی را به سازمان لیگ اعلام کردیم و قرار شد تا نشست مشترکی با مسئولان سازمان لیگ برگزار کنیم تا به اهداف خود برسیم.

ماجدی ادامه داد: باید مسابقات سازمان لیگ را به سمتی ببریم که همه نیاز‌های استان‌ها را برطرف کنیم و در نهایت بتوانیم همه رده‌های سنی را درگیر مسابقات کنیم. نباید بازیکنی باشد که بدون مسابقات بماند و بازی نکند. ضمن اینکه کمیته جوانان زمانی که می‌خواهد بازیکن را برای تیم‌های ملی بر اساس رده سنی که مدنظرش هست انتخاب کند، از دل مسابقات سازمان لیگ این کار انجام خواهد شد.

سمیه دهقانیان، سرپرست دپارتمان جوانان درباره این نشست گفت: امروز از کارشناسان و کسانی که به عنوان مسئول فوتبال پایه فعالیت دارند و در این خصوص سیاستگذاری می‌کنند، دعوت کردیم تا به بررسی شرایط سنی فوتبال در رده‌های پایه بپردازیم و در نهایت تصمیم درستی برای فعالیت بازیکنان در شرایط سنی مختلف بگیریم. بر همین اساس ماجدی، رییس کمیته جوانان به همراه بنده و رضا عبدی مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ فوتبال پایه، احسان کامیانی، دبیر سازمان لیگ فوتسال، مرادی از کرمانشاه، رئیس هیئت شهرستان و مسئول کمیته جوانان کرمانشاه به نمایندگی از استان‌ها و عنبرستانی، نماینده آموزش و پرورش سرمربی تیم ملی دانش‌آموزی و آقایان جعفری و خسروی کارشناسان کمیته جوانان در این جلسه حضور داشتیم.

وی ادامه داد: در این نشست در خصوص تعیین رده‌های سنی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت چرا که هر سال ما باید بر اساس برنامه‌ای که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای مسابقات تیم‌های ملی اعلام می‌شود، برنامه ریزی و رده‌های سنی را اعلام کنیم. میخواهیم استعدادیابی را به این سمت ببریم که نفرات از دل مسابقات لیگ انتخاب بشوند و خروجی مسابقات لیگ فوتبال پایه تیم‌های ملی ما را بسازد. با تدوین یک آیین نامه مسابقاتی که به نفع کل جامعه فوتبال باشد تا هیئت‌های فوتبال استان، باشگاه‌ها و بازیکنان در تمامی رده‌های سنی بتوانند در مسابقات شرکت و ارزیابی شوند و شاهد حضور نخبه‌های مسابقات لیگ در تیم‌های ملی باشیم. در همین راستا با ابلاغ از سوی دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال به هیات‌های فوتبال بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های طرح توسعه‌ای فوتبال پایه خواهیم بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *