گزارش|

اخلاص ویژگی ممتاز صیاد/ شهیدی که فکر و حرکت خود را با خداوند معامله می‌کرد

15:16 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۵۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
اخلاص ویژگی ممتاز صیاد/ شهیدی که فکر و حرکت خود را با خداوند معامله می‌کرد
دختر شهید صیادشیرازی گفت: در مقاطعی می‌پرسیدم چطور پدرم همیشه با تمام ناکامی‌ها و رنج‌ها با همه توان و انرژی ادامه می‌دهد. بعد از شهادت پاسخ این سوال را پیدا کردم که علت این ویژگی چیزی جز اخلاص و معامله ایشان با خداوند نبود.

خبرگزاری میزان – امروز ۲۱ فروردین سالروز شهادت سپهبد علی صیادشیرازی در سال ۱۳۷۸ است.

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی ۲۳ خرداد ۱۳۲۳ در روستای کبودگنبد شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی به دنیا آمد.

شهید صیاد شیرازی در ۲۰ سالگی وارد دانشگاه افسری شد. به مرور زمان مسیر خود را برگزید و در این راه شجاعانه حرکت کرد.

در شهریورماه سال ۱۳۷۲ امیر شجاع سپاه اسلام با حکم فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

شهید علی صیاد شیرازی در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸، که با اتومبیلش قصد رفتن به محل کارش را داشت، در مسیر مورد سوء قصد عوامل تروریست منافقین قرار گرفت و شدیداً مجروح شد. بعد از مطلع شدن اهالی محل از این حادثه، فورا او را به بیمارستان فرهنگ انتقال دادند که متأسفانه در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده، به شهادت رسید.

پیام رهبر انقلاب به شهید علی صیاد شیرازی

قسمتی از پیام مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای در مورد شهادت شهید علی صیاد شیرازی اینگونه است: امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار، سپهبد علی صیاد شیرازی امروز بدست منافقین مجرم و خون خوار و روسیاه به شهادت رسید او از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند، مانند دیگر مردان حق، همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا به روی دست داشتند. سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده است.

رهبر حکیم انقلاب در باره این شهید والامقام فرمودند: کشتن کسی مثل «صیّاد شیرازی» خیلی هنر و توانایی و پیچیدگی تشکیلاتی نمیخواهد. آدمی از خانه‌اش بیرون میآید، سوار اتومبیلش میشود و بدون محافظ راه میافتد و میرود. در این میان اگر دو نفر آدم، نامردانه و مخفیانه و با فریبگری تصمیم بگیرند او را به قتل برسانند، کار ساده‌ای است، والّا اگر میخواستند مردانه جلو بیایند، صیّاد شیرازی یک نفری جواب امثال آن‌ها را میداد.کسی مثل امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام را هم یک نفر آدم با یک همدست میتواند بکشد؛ چون او شیر همه‌ی بیشه‌های مردانگی و شجاعت بود؛ بنابراین کشتن کسی مثل صیّاد شیرازی، نه دلیل قوّت سازمانی و نه دلیل طرفدار داشتن کسی است. این کار جز خباثت و شقاوت و دوری روزافزون آن‌ها از مردم و ارزش‌ها، چیز دیگری را نشان نمیدهد. خون شهید حقیقتاً چیز مبارک و عجیبی است. شما ببینید در تشییع شهید صیّاد شیرازی چه اجتماعی تشکیل شد! همه متأثّر بودند و گریه میکردند. ۱۳۷۸/۱/۲۵

اخلاص ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی

مریم صیاد شیرازی دختر این شهید معزز درباره ویژگی‌های بارز پدر به میزان گفت: بنا به اذعان بسیاری از دوستان ایشان دارای خلوص ویژه‌ای هستند. نکته مهمی که من در این سال‌ها شاهد آن بودم.

دختر شهید صیادشیرازی گفت: در مقاطعی می‌پرسیدم چطور پدرم همیشه با تمام ناکامی‌ها و رنج‌ها با همه توان و انرژی ادامه می‌دهد. بعد از شهادت پاسخ این سوال را پیدا کردم که علت این ویژگی چیزی جز اخلاص و معامله ایشان با خداوند نبود.

وی ادامه داد: معامله با خداوند به گونه‌ای است که هر چه خالصتر باشیم، مزدی که خدا می‌دهد فراتر از چیزی است که در این دنیا بخواهیم از انسان‌ها دریافت کنیم. اینکه بعد از ۲۴ سال هنوز یاد و نام ایشان در اذهان مردم باقی مانده چیزی جز لطف خداوند نیست که با بندگان مخلص خود اینگونه معامله می‌کند.

وصیت نامه شهید علی صیاد شیرازی
بسم الله الرحمن الرحیم، ارحم الراحمین، رب العالمین و صلی الله علی محمد واله الطاهرین و سلم. انالله و اناالیه راجعون... خداوندا! این تو هستی که قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولایتت قرار دادی. خدایا؛ تو خود می‌دانی که همواره آماده بوده ام آنچه را که تو خود به من دادی، در راه عشقی که به راهت دارم، نثار کنم. در صورتیکه چنین نبود، آن هم خواست تو بود. پروردگارا؛ رفتن در دست تواست، من نمی‌دانم چه موقع خواهم رفت، ولی می‌دانم که از تو باید بخواهم تا مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و به قدری با دشمنان قسم خورده ات بجنگم تا به فیض شهادت نائل آیم. از پدر و مادرم که حق بزرگی بر گردنم دارند می‌خواهم که مرا عفو کنند؛ من نیز همواره برایشان دعا کرده ام که عاقبت به خیر شوند.

از همسر گرامی و فداکار و فرزندانم تقاضا دارم که مرا ببخشند که کم تر توانسته ام به آن ها برسم و بیشتر می خواهم وقف راهی باشم که خداوند متعال به امت زمان ما عطا فرموده است. آنچه برایم از دنیا باقی می ماند، حق است که در اختیار همسرم قرار گیرد. از همه ی آن هایی که از من بد دیده اند می خواهم که مرا به بزرگی خودشان ببخشند و بالاخره از مردان مخلص خودم به ویژه حاج آقا امیر رنجبر نیک دل، استدعا دارم به امور حساب و کتاب من در غیابم رسیدگی کنند و با برادران دیگر، چون جناب سرهنگ حاج آقا آذریون و تیمسار حاج آقا آراسته در این باب، تشریک مساعی نمایند. خداوندا! ولی امرت حضرت آیت الله خامنه ای را تا ظهور حضرت مهدی( عج) زنده، پاینده و موفق بدار. آمین یا رب العالمین من الله التوفیق علی صیاد شیرازی- ۱۹دی ماه۱۳۷۱


شهادت تنها مزد بندگان مخلص الهی است که عمر خود را صرف خدمت به خلق و عبادت پروردگارشان کردند و شهید سپهبد صیاد شیرازی این مهم را در منش و رفتارشان و طی عمر گرانمایه خود به مرحله بروز و ظهور رساند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *