معاون هماهنگ‌کننده ارتش: حقایق دوران دفاع مقدس به درستی در جامعه تبیین شود

11:47 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۱۲۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه پیشکسوتان و فرماندهان کارآزموده هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی شناسنامه ارتش هستند، گفت: حقایق دوران دفاع مقدس باید به درستی در جامعه تبیین شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی که با حضور فرماندهان و کارکنان دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، پیشکسوتان و فرماندهان کارآزموده هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی را شناسنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی و ملّت بزرگ ایران، بی‌شک مرهون رشادت‌های پیشکسوتان و فرماندهان نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس است که با جانفشانی‌های مثال‌زدنی خود، از کیان کشور دفاع و امروز نیز حقایق دفاع مقدس را به جامعه منتقل می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش، با تاکید بر اینکه نگه داشتن حرمت پیسکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، جزو ضروریات است، اضافه کرد: حقایق دوران دفاع مقدس باید به درستی در جامعه تبیین شود.

وی در ادامه با تأکید بر نقش کلیدی نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آغاز جنگ و گسترش تهدیدات سطحی و هوایی دشمن با استقرار در مناطق حیاتی و حساس كشور، موجب شکست توطئه‌های دشمنان شدند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: امروز نیز نیروی دریایی ارتش، پیشرفت چشمگیری داشته است. در گذشته حوزه مأموریت نیروی دریایی فقط در خلیج فارس بود ولی امروز منطقه ماموریت نیروی دریایی گسترش بیشتری پیدا کرده و توانستیم تا آن سوی مرزها، حرکت کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دهیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به ایجاد تحول در نیروی دریایی ارتش در سالیان اخیر خاطرنشان کرد: تمرکز بر تخصص‌های دریایی از جمله ایجاد فرماندهی تکاوران، فرماندهی هوا دریا، فرماندهی جنگال و فرماندهی موشکی در نیروی دریایی مثال‌هایی از طرح تغییر و تحول در راستای ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور است. هم‌چنین در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند عضویت پیدا کردیم و اقتدار نیرو دریایی ارتش را نیز هم به همگان در این اجلاس نشان دادیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *