رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ۵۰ درصدی کودکان قربانی خشونت تسیلحاتی در آمریکا

15:19 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۵۰ درصدی کودکان قربانی خشونت تسیلحاتی در آمریکا
آمار کودکان قربانی خشونت تسلیحاتی در آمریکا با افزایشی ۵۰ درصدی همراه شده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات پیو که این هفته منتشر شد، مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان در آمریکا طی دو سال ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش «دیلی صباح»، پیش از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، تعداد مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی کمتر از ۱۸ سال، هزار و ۷۳۲ نفر بود.

بر اساس آمار‌های جمع آوری شده، این رقم تا سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی افزایش یافته و به دو هزار و ۵۹۰ نفر افزایش یافته است.

نرخ مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان از ۲.۴ مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ساکن خردسال در سال ۲۰۱۹ به ۳.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر در دو سال بعد افزایش یافت که ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مرکز تحقیقات پیو این تحلیل را در پی تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در ۲۷ مارس در نشویل، تنسی انجام داد که منجر به کشته شدن شش نفر از جمله سه کودک شد.

به گفته این مرکز، تعداد و نرخ کودکان و نوجوانانی که در سال ۲۰۲۱ با شلیک گلوله کشته شدند، از هر زمان دیگری از حداقل سال ۱۹۹۹ تاکنون بیشتر بوده است.

مرکز تحقیقات پیو آخرین آمار مرگ و میر سالانه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) را تجزیه و تحلیل کرد.

افزایش 50 درصدی کودکان قربانی خشونت تسیلحاتی در آمریکا

تیراندازی دلیل اصلی مرگ کودکان آمریکایی

خشونت تسلیحاتی از زمان پیشی گرفتن از تصادفات رانندگی در سال ۲۰۲۰، علت اصلی مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی است.

بر اساس پایگاه داده «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در سال ۲۰۲۱، سلاح‌های گرم تقریباً ۱۹ درصد از مرگ و میر‌های دوران کودکی (سنین ۱ تا ۱۸ سال) را به خود اختصاص داده است.

در آن سال نزدیک به سه هزار و ۶۰۰ کودک در حوادث مربوط به اسلحه جان خود را از دست دادند.

این یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار کودک در آمریکا، ۵ کودک جان خود را از دست می‌دهند؛ بر اساس تجزیه و تحلیل KFF، در هیچ کشور قابل مقایسه دیگری، سلاح گرم جزو چهار علت اصلی مرگ و میر کودکان نیست.

۱۶ تیراندازی در مدارس آمریکا در سال ۲۰۲۳

بر اساس تجزیه و تحلیل سی‎‌ان‌ان از داده‌های تیراندازی در مدرسه، تیراندازی اخیر در مدرسه ابتدایی در نشویل، شانزدهمین تیراندازی امسال در کلاس‌های درس و مرگبارترین تیراندازی از زمان تیراندازی در مدرسه‌ای در اوالده، تگزاس، در سال گذشته است.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت با سلاح، در سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۳۰ تیراندازی جمعی رخ داده است که بیشترین تعداد تیراندازی در این مقطع در هر سال از سال ۲۰۱۳ به ثبت رسیده است.

بر اساس یک مطالعه جدید، مرگ و میر کودکان و نوجوانان به طور کلی در طول همه گیری کرونا افزایش یافت؛ نه به دلیل مرگ و میر ناشی از کرونا بلکه به دلیل جراحات کشنده.

سلاح گرم تقریباً نیمی از افزایش مرگ و میر در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *