۱۲۰ مشاوره رایگان در قالب ۷ نشست آگاهی بخشی حقوقی و قضایی در شهرستان یزد ارائه شد

11:00 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۸۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۲۰ مشاوره رایگان در قالب ۷ نشست آگاهی بخشی حقوقی و قضایی در شهرستان یزد ارائه شد
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و در دومین سال متوالی سلسله نشست‌های آگاهی بخشی حقوقی و قضایی در سطح مساجد شهرستان یزد برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در حاشیه هفتمین نشست از سلسله نشست‌های آگهی بخشی حقوقی و قضایی که به میزبانی مسجد حسنین صفائیه برگزار شد، اظهارکرد: در راستای تحقق سند تحول و تعالی و همچنین تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص مردمی شدن این قوه سلسله نشست‌های آگاهی بخشی حقوقی و قضایی برای دومین سال متوالی در ماه مبارک رمضان در سطح مساجد یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این سلسله نشست‌ها از ۸ فرودین ماه آغاز و تاکنون ۷ نشست از آن در سطح مساجد محلات مختلف یزد برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: با هدف فعال سازی بیشتر مساجد به عنوان سنگر‌های عبادی جامعه و همچنین دسترسی آسان مردم مناطق مختلف به خدمات حقوقی و قضایی در سال دوم اجرای این طرح از ظرفیت مساجد جدید استفاده شده است.

وی اظهارکرد: تاکنون در این ۷ نشست که با حضور مسئولان عالی قضایی استان برگزار شده ۱۲۰ نفر مورد پذیرش و ملاقات قرار گرفته و پس از طرح بحث دستورات و ارشادات لازم صورت گرفقته است.

دهشیری گفت: بیشتر درخواست‌های مطرح شده مربوط به اعتراض به آرای قطعی و درخوست اعمال ماده ۴۷۷ است که دستورات لازم جهت بررسی توسط هیئت قضایی مستقر در دادگستری استان صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اضافه کرد: سایر درخواست‌های مطرح شده در خصوص معاملات حوزه ملک و خودرو و مسائل خانوادگی است که عمدتا ریشه در ناآگاهی‌های حقوقی و قضایی دارد.

دهشیری اظهار کرد: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان عالی قضایی استان در سطح مساجد منتخب ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین اعلام کرد: نشست ویژه‌ای در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان عالی قضایی استان پیش از شروع مراسم احیا در مسجد بیاق خان بازار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری مشاوره

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *