نام ۳ ایستگاه مترو و ۱۱ معبر در پایتخت تغییر می‌کند

13:28 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
نام ۳ ایستگاه مترو و ۱۱ معبر در پایتخت تغییر می‌کند
در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نام سه ایستگاه مترو و ۱۱ معبر با ۲۰ رأی موافق تغییر کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری شهر، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورا با اشاره به تصویب ۱۶۹ تغییر نام در شورا، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۶ نامگذاری به نام شهدای مرد و ۱۷ مورد نیز به نام شهدای زن بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ شرکت اجرای تابلو‌ها را بر عهده دارند، گفت: وقتی شرکتی به نام عرف ایران داریم چه لزومی دارد که این تعداد شرکت سفارش تابلو‌ها را دریافت کنند و پیشنهاد ما این است که ساخت تابلو‌ها به صورت متمرکز انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه تغییر نام ایستگاه مترو خط چهار و منطقه پنج واقع در تقاطع خیابان آیت الله کاشانی و بزرگراه علامه جعفری به نام علامه محمدتقی جعفری، ایستگاه مترو تقاطع خیابان آیت الله کاشانی و بلوار جنت آباد جنوبی به نام آیت الله کاشانی و ایستگاه میدان چهار باغ به نام ایستگاه چهارباغ تصویب شد.

همچنین نام کوچه ارکیده ۲ در منطقه یک به نام شهید سید احمد موسوی، کوچه فاقد نام در خیابان شهید لواسانی منطقه یک به نام شهید مهرداد معیر، کوچه شب بو در منطقه یک به نام شهید موسی فتح آبادی، کوچه مریم در منطقه یک به نام شهید محمدرضا سوری، خیابان گلستان سوم در منطقه یک به نام استاد دکتر احمد روستا، کوچه مهر سوم در منطقه یک به نام شهیدان فائزه و شهاب منصوری، کوچه اختر در منطقه ۱۱ به نام بصیرت، خیابان رودکی شمالی در منطقه ۲ به نام شهیدان منا، خیابان رودکی جنوبی در منطقه ۱۰ به نام رودکی، خیابان نسترن در منطقه ۳ به نام شهید سید فریدالدین معصومی و کوچه نسترن در منطقه ۱۹ به نام شهید اسماعیل رستمی نامگذاری شد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مواردی به صورت مداوم در خصوص شهدا کار انجام می‌شود، اظهار کرد: درخواست من این است که شهرداری تهران گزارشی را در رابطه با اقدامات صورت گرفته با محوریت شهدا و مقاومت در شورا ارائه دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مترو

مریم سازگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
0
0
با عرض سلام واحترام با توجه به اینکه کوچه مریم در محدوده امامزاده قاسم به کوچه شهید محمدرضا سوری تعقیر نام داده شده و با توجه به اینکه تابلوهای قدیمی از سطح کوچه جمع اوری گشته است هنوز شهرداری محترم نسبت به نصب تابلوی جدید اقدامی نکرده است و همین امر باعث سرگردانی مراجعین به ادرسهای ساکنین گشته است خواهشمندام اقدام فرمایید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *