رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساخت ۷۵ هزار واحد مسکن برای محرومان

17:02 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ساخت ۷۵ هزار واحد مسکن برای محرومان
رئیس بنیاد انقلاب اسلامی در رابطه با توافق‌های انجام‌شده با برخی از سازمان‌ها و اداره‌های انقلابی و دولتی برای ساخت مسکن برای محرومان گفت: با کمک ارگان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین ۷۵ هزار واحد مسکن بایستی برای محرومان در کشور ساخته شود.

خبرگزاری میزان _ اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در رابطه با عملکرد بنیاد و برنامه‌های آتی آن گفت: بیست و یکم فروردین سالروز تأسیس بنیاد مسکن است و این نهاد انقلابی یادگار امام خمینی(ره) است و در طول انقلاب توانسته خدمتگزار مردم به خصوص اقشار کم درآمد جامعه و مردم روستایی باشد.

وی با اشاره به وظایف بنیاد بیان کرد: بنیاد در انجام کار‌هایی که بر عهده آن بوده است در انجام امورات استفاده از بخش خصوصی را در سرلوحه قرار داده است و با بخش خصوصی همکاری دارد از سوی دیگر با دولت هم‌ارتباط خوبی دارد و با نهاد‌های دیگر همکاری می‌کند تا بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

نیکزاد همچنین به مقاوم‌سازی مسکن‌های ساخته‌شده اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۱۰ در کشور جشن خواهیم گرفت چرا که یک واحد غیر مقاوم در روستا‌ها وجود ندارد و تلاش بر این است که زودتر از سال ۱۴۱۰ به این مقاوم‌سازی برسیم.

۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد بافت فرسوده در حال نوسازی است

رئیس بنیاد مسکن در خصوص بافت‌های فرسوده تهران همچنین افزود: در بافت فرسوده، بنیاد مسکن ورود پیدا کرده که در حال حاضر ۳۰ درصد این پروژه تکمیل شده است. 

وی همچنین افزود: بنیاد در بحث ساخت مسکن‌شهری ۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد در تهران در حال ساخت دارد و ۳۶۱ هزار و ۲۱ واحد در کل در حال ساخت در کل کشور است.

به گفته نیکزاد دوره ساخت در روستا‌ها یک ساله است و در شهر‌ها ۲ ساله است.

وی در ادامه بیان کرد: در «طرح هادی» بنیاد مسکن که طرحی ۱۰ ساله است، قرار است ۴ هزار روستا بازنگری شود، در این طرح نیازمندی‌های روستا‌ها بازنگری و مشکلات مردم روستا برطرف می‌شود.

رئیس بنیاد انقلاب اسلامی از برنامه‌ریزی برای ساخت ۷۵ هزار واحد مسکن برای محرومان با مشارکت نهاد‌های انقلابی و سازمان‌های دولتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان، بهزیستی و خیرین خبر داد و گفت: واحد‌های مذکور در دل پروژه‌های بنیاد مسکن توزیع می‌شود.

نیکزاد همچنین به ماشین‌آلات بنیاد اشاره و اضافه کرد: بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن در اختیار بنیاد استانی است که در حوادث به کمک ستاد‌های بازسازی می‌آیند. سال گذشته حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات خریداری و تعدادی از آن‌ها تحویل شده است و مابقی تا خرداد امسال تحویل می‌شود.

صدور سند برای ۷۰ درصد واحد‌های روستایی 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد واحد‌های روستایی سنددار شده است، گفت: تاکنون ۳.۸ میلیون سند برای روستا‌ها و شهر‌ها صادر شده است که اختلافات ملکی را به صفر می‌رساند، ضمن اینکه از این اسناد می‌توان برای دریافت وام استفاده کرد.

رئیس بنیاد انقلاب همچنین با توجه به تأمین رایگان زمین نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: ساخت واحد‌های این طرح از آورده مردم و وام عملیاتی می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه واحد‌های ۱۰۰ متری حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که بخشی از آن باید توسط مردم از طریق آورده تأمین شود، اظهار کرد: در بندرعباس پروژه بنیاد مسکن ۱۰ طبقه است، در شهر سیرجان ۵ طبقه است. در بندرعباس قالب تونلی و در سیرجان به‌صورت ستون بتنی ساخته می‌شود.

۱۰ میلیون تومان قیمت تمام‌شده هر متر ساخت بافت‌فرسوده توسط بنیاد مسکن در تهران

رئیس بنیاد انقلاب اسلامی با اعلام اینکه هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در بافت‌فرسوده شهر تهران در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ حدود ۱۰ میلیون تومان برای ساختمان‌های ۴ تا ۵ طبقه است، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها ۳۰ درصد است که روند تحویل آن‌ها از سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در قم واحد‌های نهضت ملی مسکن با قیمت تمام‌شده ۶ میلیون تومان ساخته شده که قیمت همان واحد‌ها امروز هر مترمربع ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان است.

وام روستایی افزایش نمی‌یابد

نیکزاد همچنین درباره وام مسکن روستایی گفت: با توجه به شعار سال، وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی امسال افزایش نمی‌یابد.

بازسازی مناطق زلزله زده خوی تا ۴ ماه دیگر

وی همچنین در پایان اظهار کرد: تا ۴ ماه آینده پروژه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *