آخرین وضعیت پرونده ترامپ در دادگاه نیویورک/ افشاگری جدید استورمی دنیلز

15:53 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۲۹
آخرین وضعیت پرونده ترامپ در دادگاه نیویورک/ افشاگری جدید استورمی دنیلز
انتشار جزئیات جدید درباره کیفرخواست دادگاه نیویورک علیه دونالد ترامپ پرسش‎های متعددی را برانگیخته است.

خبرگزاری میزان - پس از روز‌ها گمانه‌زنی، روز سه‌شنبه گذشته جای خود را به افشای رسمی ۳۴ اتهام علیه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ داد.

در یک محاکمه در دادگاه جنایی منهتن که در سراسر جهان تحت رصد بود و در یک کیفرخواست و در یک کنفرانس خبری از سوی «آلوین براگ»، دادستان منطقه نیویورک، روشن‌ترین تصویر تاکنون از پرونده علیه ترامپ نمایان شد. 

اما جزئیات جدید پرسش‎های متعددی را نیز برانگیخت و برخی از کارشناسان حقوقی را بر اساس آنچه در حال حاضر مشخص است، در مورد قوت پرونده دچار اختلاف کرد. 

«آلن بارون»، دادستان سابق فدرال آمریکا، می‎گوید: بر اساس آنچه مشخص شده است، به نظر می‌رسد که این یک پرونده بسیار قوی علیه ترامپ باشد.

به گفته وی، افرادی که با این نوع پیگرد قانونی در نیویورک آشنا هستند، می‌گویند که شواهد این پرونده بسیار محکم است.

با این وجود «جان مالکوم»، دادستان فدرال سابق و کارشناس حقوقی در بنیاد «هریتیج»، یک اندیشکده محافظه‌کار، گفت که رئیس جمهور سابق آمریکا می‌تواند در این پرونده پیروز شود. 

وی معتقد است که ترامپ گروه حقوقی قوی دارد که می‌تواند با این اتهامات مقابله کند.

از اتهامات ترامپ چه می‌دانیم؟

کیفرخواست، سند رسمی اتهامات علیه ترامپ، پس از نخستین حضور رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه در روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد.

این کیفرخواست، ترامپ را به ۳۴ فقره اتهام «جعل سوابق تجاری درجه اول» متهم کرد که یک جرم کلاس E، پایین‌ترین درجه در بالاترین رده اتهام در سیستم کیفری نیویورک است.

در حالی که طبق قوانین ایالت نیویورک معمولاً یک جرم است، اما جعل سوابق تجاری اگر با قصد کلاهبرداری و قصد ارتکاب جرم دیگری و کمک و پنهان کردن ارتکاب آن انجام شود به طور قطع به جرم تبدیل می‌شود. 

تمام اتهامات مطرح شده در کیفرخواست مشخصاً مربوط به پرداخت‌هایی است که «مایکل کوهن»، وکیل سابق ترامپ به «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن، در ازای سکوت او درباره رابطه با ترامپ در یک دهه قبل از آن، پرداخت کرده است. 

افشاگری جدید استورمی دنیلز

«دنیلز» در تازه‌ترین مصاحبه‌اش فاش کرده که به غیر از دونالد ترامپ با افراد سرشناس دیگری هم رابطه جنسی داشته است.

همچنین اتهامات مذکور بر این موضوع متمرکز است که چگونه مبالغ پرداختی به کوهن توسط رئیس جمهور وقت آمریکا، در اسناد رسمی تجاری محرمانه و یا اشتباه طبقه‌بندی شده است. 

اتهامات بر چک‍‌‎هایی که در طول سال ۲۰۱۷ به کوهن داده شده است، صورتحساب‌های ماهانه ارسال شده توسط کوهن، یا نوشته‌هایی که برای ترامپ ارسال شده تمرکز می‌کنند.

تحلیلگران حقوقی به سرعت متوجه شدند که کیفرخواست‌های ایالت نیویورک جزئیات کمتری را در مقایسه با سایر حوزه‌های قضایی ارائه می‌دهند، به طوری که دادستان نیویورک روز سه شنبه، گفت که سند اتهام ترامپ شامل اطلاعات بیشتری در مورد نقض قانون انتخابات ادعایی ترامپ، یا سایر جرایم ثانویه مورد بحث نمی‌شود، زیرا «قانون چنین اقتضا نمی‌کند.»

با این حال، «مالکوم» از بنیاد «هریتیج»، اظهار کرد که ترامپ قبلاً به دلیل نقض مالی کمپین انتخاباتی فدرال مربوط به پرداخت به «دنیلز» تحت نظر بود، که پس از آن کوهن به خاطر آن محکوم شد. 

به گفته وی، اتهامات علیه ترامپ به طور خاص به پرداخت‌هایی که به «دنیلز» شده بستگی دارد، و این در حالی است که دو پرداخت غیراخلاقی دیگر که از سوی دادستان‌ها شرح داده شده، وجود دارد؛ به این معنا که این ۳۴ اتهام احتمالاً بر توانایی تیم حقوقی ترامپ برای ایجاد تردید در این موضوع که ترامپ از این پرداخت‌ها آگاه بوده، تاثیر می‌گذارد.

«کارن فریدمن آگنیفیلو»، دستیار سابق دادستان منطقه منهتن و «نورمن آیزن»، عضو ارشد موسسه «بروکینگز» درباره این کیفرخواست، اعلام کردند که با انتشار کیفرخواست و بیان حقایق، اکنون می‌توان گفت که هیچ چیز بدیع یا ضعیفی در مورد این پرونده وجود ندارد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *