«درگیری»؛ توصیف رسانه‌های غربی از «تروریسم آشکار» رژیم صهیونیستی

15:34 - 18 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۴۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
«درگیری»؛ توصیف رسانه‌های غربی از «تروریسم آشکار» رژیم صهیونیستی
اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مصداق بارز تروریسم به شمار می‌رود و با این وجود غرب و رسانه‌‎های آن تنها به واژه درگیری بسنده می‌کنند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی مرتکب وحشیگری بدون کنترل علیه فلسطینی‌ها می‌شود و رسانه‌های غربی تصمیم گرفته‌اند که همه چیز به واژه «درگیری» ختم شود.

به گزارش «الجزیره»: آخرین دور از به اصطلاح «درگیری» زمانی بود که پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت به نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در مسجد الاقصی حمله کند و این حملات تلفات غیرمتناسبی را به همراه داشت.

صد‌ها فلسطینی دستگیر و مجروح شده‌اند، زیرا نیرو‌های صهیونیست بار دیگر با گلوله‌های پلاستیکی، باتوم، نارنجک‌های دودزا  و گاز اشک‌آور دست خود را به رخ می‌کشند؛ در مقابل، پلیس این رژیم کمترین صدمات را متحمل شده است و همچنین متعهد شده که شهرک نشینان غیرقانونی صهیونیست را به داخل محوطه مسجدالاقصی اسکورت کند؛ و ظاهراً رژیم صهیونیستی که صرفا از اعمال خشونت در قدس اشغالی راضی نیست، رگباری از حملات هوایی را به نوار غزه و جنوب لبنان انجام داده است.

مانند تمام نمونه‌های قبلی، «درگیری‌های اسرائیلی-فلسطینی»؛ انتخاب رسانه‌های غربی برای به کارگیری چنین اصطلاحاتی، انحصار رژیم صهیونیستی در خشونت را پنهان می‌کند و این واقعیت را که رژیم صهیونیستی با سرعتی نجومی فلسطینیان را در «درگیری» می‌کشد، معلول و مثله می‌کند.

همچنین این واقعیت را مبهم می‌کند که خشونت فلسطین در پاسخ به سیاست حدودا ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی است که با پاکسازی قومی فلسطینیان، اشغال سرزمین فلسطین و قتل عام، دوره‌ای تعریف می‌شود.

مروری بر حملات رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که لفظ «درگیری» از سوی رسانه‌های غربی برای قتل عام دو هزار و ۲۵۱ نفر در نوار غزه در سال ۲۰۱۴، از جمله ۵۵۱ کودک به کار رفته است و یا طی یک دوره ۲۲ روزه که از دسامبر ۲۰۰۸ شروع شد، حدود هزار و ۴۰۰ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

«درگیری‌ها» در سال ۲۰۱۸ نیز زیاد شد که در پاسخ به تظاهرات مرزی غزه، ارتش رژیم صهیونیستی صد‌ها فلسطینی را به شهادت رساند و هزاران نفر را مجروح کرد.

در ماه می ۲۰۲۱، یک حمله ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی با عنوان عملیات «نگهبان دیوارها»، بیش از ۲۶۰ فلسطینی را به خاک و خون کشید که تقریباً یک چهارم آن‌ها کودک بودند.

به همین‌گونه ادامه می‌یابد؛ عملیات اخیر با چه چیزی آغاز شد؟ «درگیری در مسجدالاقصی».

البته یافتن معادل زبانی یا اخلاقی برای وسواس رسانه‌ای در گزارش وحشیگری رژیم صهیونیستی به عنوان «درگیری» دشوار است.

همچنین نمی‌توان بمباران مرگبار سال ۲۰۱۵ آمریکا در بیمارستانی در قندوز افغانستان را به عنوان «درگیری» بین یک مرکز پزشکی و یک کشتی AC-۱۳۰ توصیف کرد.

اما در حالی که آشکارا غیراخلاقی است، رویکرد ظالمانه رسانه‌های غربی در برابر روایت رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست؛ بخش اعظم این امر به حمایت پرشور آمریکا، به ویژه، از دیدگاه رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود، که عوامل کشتار را «قربانی» و «کشتار» را به عنوان «دفاع از خود» معرفی می‌کند.

در آگوست ۲۰۲۲، حمله سه روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه دست کم ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک را به شهادت رساند؛ خونین‌ترین قسمت از زمان آغاز «عملیات نگهبان دیوارها» در ماه می ۲۰۲۱؛ دقیقاً هیچ سرباز صهیونیست در جریان این ماجرا کشته نشد و با این حال، رسانه‌های غربی همچنان با «وظیفه شناسی»، با گزارش‌های نفس‌گیر از «درگیری» سخن می‌گفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *