واکنش وزارت خارجه آمریکا به دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان

14:12 - 18 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۴۴۰
واکنش وزارت خارجه آمریکا به دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان را گامی مورد انتظار توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود به دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در چین واکنش نشان داده و گفت: نشست وزرای خارجه ایران و عربستان یک گام مورد انتظار در روند گفت‌وگو است.

پاتل مدعی شد: ما مدت‌هاست که گفت‌وگو و دیپلماسی مستقیم را تشویق کرده‌ایم، از جمله بین ایران و دولت منطقه‌ای همسایه‌اش برای کمک به کاهش تنش‌ها و خطر درگیری.

این مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرده و مدعی شد: اگر این گفت‌وگو منجر به اقدامات ملموس ایران برای مهار فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه، از جمله تکثیر سلاح‌های خطرناک شود، البته ما از آن استقبال خواهیم کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که ما تقریبا 80 هزار شهروند آمریکایی ساکن عربستان سعودی داریم؛ اگر اقداماتی از سوی ایران و همسایگانش (در این مورد عربستان سعودی) انجام شود که به مهار اقدامات بی‌ثبات‌کننده کمک می‌کند، باعث می‌شود تا این آمریکایی‌ها ایمن‌تر و کمتر در معرض حملات قرار گیرند، و این مطمئناً امر خوشایندی خواهد بود.

دیدار و گفت‌وگوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن فرحان، وزیر خار عربستان دیروز در پکن برگزار شد و در پایان این دیدار بیانیه مشترک میان دو کشور به امضای امیرعبداللهیان و بن فرحان رسید.

انتهای پیام/

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *