رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریم‌های جدید چین علیه آمریکا در ارتباط با تایوان

13:02 - 18 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۴۳۴
تحریم‌های جدید چین علیه آمریکا در ارتباط با تایوان
دولت چین تحریم‌هایی را علیه آمریکا در ارتباط با تایوان اعمال کرد.

خبرگزاری میزان - چین تحریم‌هایی را علیه دو نهاد آمریکایی در ارتباط با تایوان اعمال کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه چین اعلام کرد: اندیشکده «هادسون» که مقر آن در واشنگتن است و «کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان» در کالیفرنیا از هرگونه همکاری، مبادله یا معامله با موسسات و افراد در چین منع خواهند شد.

این دو نهاد آمریکایی به دلیل میزبانی از تسای اینگ‌ون، رئیس دولت تایوان، که اخیرا به آمریکا سفر کرده بود، هدف تحریم‌های چین قرار گرفتند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است که مقامات کلیدی این سازمان‌ها همچنین از سفر به چین منع می‌شوند، قادر به تعامل یا همکاری با سازمان‌ها یا افراد در چین نیستند و هرگونه دارایی آن‌ها در این کشور مسدود می‌شود.

وزارت خارجه چین تاکید کرد: موسسه هادسون و کتابخانه ریگان بستری را فراهم و فعالیت‌های جدایی‌طلبانه تسای را تسهیل کرده‌اند که به‌طور جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف می‌کند.

کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان محل ملاقات تسای و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه بود؛ نخستین باری که یک رئیس جمهور تایوان با یک رئیس مجلس نمایندگان در خاک آمریکا ملاقات می‌کرد.

تسای اینگ‌ون روز چهارشنبه با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد؛ این دیدار با تشدید تنش‌ها میان چین و تایوان و همچنین چین و آمریکا همراه شده و پکن پیش از این درباره چنین دیدار‌هایی هشدار داده بود.

پکن هشدار داده بود که پاسخی قاطعانه به دیدار تسای اینگ‌ون با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهد داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: چین تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *