رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه: صدور احکام نیرو‌های جدیدالورود در اردیبهشت ماه/ نوآوری؛ محور توسعه قوه قضاییه

10:49 - 17 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۲۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه: صدور احکام نیرو‌های جدیدالورود در اردیبهشت ماه/ نوآوری؛ محور توسعه قوه قضاییه
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از صدور احکام نیرو‌های جدیدالورود در اردیبهشت ماه و تخصیص بخشی از نیرو‌ها به این معاونت خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمد باقر الفت در دیداری صمیمی با جمعی از کارکنان ستادی قوه قضاییه در محل نمازخانه ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) به اهمیت نقش نیروی انسانی ترازِ جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تبیین ارزش کار و نیروی انسانی، بر تاثیر وجدان کاری و انضباط اجتماعی در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور تاکید کرد و اذعان داشت: تقویت روحیه مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی، نتیجه برنامه‌ریزی صحیحی است که بر مبنای تعقل و تدبیر باشد.

 الفت افزود: نیروی انسانی موثر است که با احساس مسئولیت امور محوله را به نحو مطلوب به نتیجه برساند. نیرویی که پای کار می‌ایستد، موانع را بر می‌دارد، کار را ناتمام نمی‌گذارد و برنامه‌ها را به نتیجه می‌رساند، نیروی کارآمد و موثر است؛ لذا در سالی که گذشت تلاش شد تا بیشترین تمرکز بر روی رفع نیاز مجموعه در حوزه اعتبارات و توانمندسازی نیرو‌ها صورت پذیرد. 

وی اظهارکرد: در اجرای هدفمند برنامه‌های عملیاتی و گام‌های اجرایی سند تحول قضایی در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، کارشناسان و مجریان برنامه‌ها نقش مفیدی ایفا می‌کنند؛ لذا با هدف شایسته سالاری و ایجاد شفافیت در روند کار و شناسایی کارکنان توانمند، مقرر شد مدیران کل ادارات تابعه این معاونت موضوع ارتقاء و رتبه بندی نیرو‌ها را در نظر بگیرند.

الفت با اشاره به اهمیت برآورد نتایج اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی و اینکه برنامه‌ها می‌بایست اهداف را محقق کند، تاکید کرد: در اجرای برنامه‌ها درصدد هستیم تا با رویکرد نتیجه محوری در مقابل برنامه محوری، برنامه‌ها را به نتیجه برسانیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۲، تمامی عناوین برنامه‌ها به تصویب رسیده بر مبنای سند تحول قضایی به محضر ریاست  قوه قضاییه تقدیم شد و قرار است در ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی به تصویب برسد.

وی افزود: امیدواریم در توزیع منابع مالی از سوی این ستاد، به ارزیابی عملکرد‌های سال گذشته و بودجه ریزی عملیاتی برنامه‌های سال آتی این معاونت توجه ویژه شود.

الفت از صدور احکام نیرو‌های جدیدالورود در اردیبهشت ماه و تخصیص بخشی از نیرو‌ها به این معاونت خبر داد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه  خطاب به کارکنان ستادی توصیه کرد: با ورود نیرو‌های جدید قطعاً به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات کاری تبعات بسیار خوبی دارد؛ لذا توصیه می‌کنم با انتقال تجربیات خوب و مفید و معرفی بستر کار و بیان ملاک‌های ارزشمند حیطه کاری تان پذیرای نیرو‌های جدید باشید.

 الفت خاطر نشان کرد: ساختار مدیریتی منابع انسانی هر سازمان بر مبنای الگوی رفتاری کلیه کارکنان تاثیرگذار است؛ لذا برخوداری از نزاکت رفتاری، گفتاری و نوشتاری و رعایت اخلاق حرفه‌ای در روابط کاری بر سر آمدی کارکنان می‌افزاید.

وی با اشاره به اعلام شعار سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام " مهار تورم، رشد تولید " و اهمیت موضوع اقتصاد جامعه و اینکه برخی کشور‌های توسعه یافته با گذر از ابر تورم‌های پیش رو در نامتعادل‌ترین وضعیت اقتصادی به پایداری امنیت اقتصادی رسیده اند، اذعان کرد: پایداری امنیت اقتصادی و افزایش سطح درآمد مستلزم انضباط کاری و برنامه ریزی و تلاش و هم افزایی است و نیازمند اختصاص کار مفید در برنامه‌ها است تا از آسیب‌های جدی و غیرقابل پیش بینی مصون بماند؛ لذا با عنایت به شعار سال و در راستای تحقق آن، فعالیت با کیفیت می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره اجمالی به پیشرفت کشور بر حمایت دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی تاکید کرد.

الفت همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هم گامی توسعه و عدالت، به بیان اهمیت منطق توسعه محوری و عدالت محوری پرداخت و گفت: در راستای همراهی عدالت محوری با توسعه و رشد اقتصادی بویژه در بخش توسعه دریا محور و حقوق دریا محور، اقداماتی را در نظر داریم که به نوعی از نوآوری‌های نظام و محور توسعه قوه قضاییه است و افزایش شعب و دادگاه در کشوری که هزاران کیلومتر مرز آبی و دریایی دارد و تربیت قضات اداره کننده این شعب و دادگاه‌ها به منظور حمایت از سرمایه گذارانی که در حوزه دریایی فعالیت می‌کنند، از جمله این موارد است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اظهار امیدواری از بهبود وضعیت معیشتی و افزایش و احیا حقوق قانونی کارکنان دستگاه قضا با حمایت‌های دلسوزانه رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: همانطور که در سال گذشته شاهد برقراری فوق العاده جذب بودیم، با امید به تغییر شرایط و افزایش اتفاقات چشمگیر در تلاش هستیم تا نیاز‌های به حق کارکنان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *