سوء استفاده جنسی از پناهجویان اوکراینی/افزایش جست‎وجوی هرزه نگارانه

8:12 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۸۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوء استفاده جنسی از پناهجویان اوکراینی/افزایش جست‎وجوی هرزه نگارانه
پناهجویان اوکراینی در کشورهای غربی هدف انواع خشونت‌ و سوء استفاده جنسی قرار دارند.

خبرگزاری میزان – از زمان آغاز جنگ اوکرین در فوریه ۲۰۲۲ و موج ورود پناهجویان اوکراینی به کشور‌های اروپایی، همواره گزارش‌هایی از خطر قرار گرفتن آن‌ها در معرض قاچاق انسان و آزار جنسی منتشر شده است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تعداد بیشماری از پناهجویان زن اوکراینی در معرض خطر خشونت جنسی و جنسیتی، قاچاق و استثمار قرار دارند.

تحقیقات دانشگاه بیرمنگام که توسط «ساندرا پرتک» و «ایرینا کوزنتسووا» به عنوان بخشی از پروژه SEREDA انجام شد، یک ابتکار تحقیقاتی است که به دنبال درک وقوع و ماهیت خشونت جنسی و جنسیتی است و توسط زنان، مردان و کودکان پناهنده تجربه شده است.

از زمان آغاز جنگ، بیش از ۸ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند که بزرگترین بحران پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم را به وجود آورده است.

پناهندگان اوکراینی و موضوع استثمار جنسی

بر اساس تحقیقات، علاقه به هرزه‌نگاری با ادعای نمایش پناهندگان اوکراینی که به طور فزاینده‌ای برای استثمار جنسی هدف قرار می‌گیرند، افزایش یافته است.

محققان «تامسون رویترز» دریافتند که پناهندگان اوکراینی ممکن است قربانی قاچاقچیان در حوزه فضای مجازی نیز شوند.

محققان از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، با تجزیه و تحلیل ترافیک موتور‌های جست‎وجوی جهانی، افزایش علاقه به هرزه‌نگاری با حضور پناهجویان اوکراینی را شناسایی کردند؛ آن‌ها بر این باورند که افزایش علاقه ممکن است قاچاقچیان را تشویق کند که شدیدتر و با مصونیت بیشتر عمل کنند.

این نهاد خواستار اقدام فوری برای تقویت حمایت از زنان و کودکان اوکراینی است که در معرض خطر استثمار جنسی قرار دارند.

تجزیه و تحلیل روند جست‎وجوی اینترنتی نشان داد که بازدید‌های محتوا‌های مستهجن که ادعا می‌شود پناهندگان اوکراینی را نشان می‌دهد در شش ماه گذشته افزایش یافته است.

در حالی که شواهدی مبنی بر استثمار جنسی و قاچاق برخی از اوکراینی‌ها قبل از شروع جنگ وجود داشت، آخرین داده‌ها افزایش قابل توجهی را از زمان آغاز جنگ نشان می‌دهد؛ از آن زمان به بعد، ترافیک جست‎وجوی جهانی برای عبارات استثماری به طور مداوم در سطوح بالاتری بوده است.

«تامسون رویترز» در حال همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برای افزایش آگاهی در مورد این استثمار جنسی است؛ آن‌ها برای تشویق جامعه جهانی به ارائه اطلاعات ایمنی به اوکراینی‌ها و کمک به شناسایی علائم هشدار دهنده قاچاقچیان، کمپینی به نام «ایمن باش» راه اندازی کرده‌اند.

افزایش موارد آزار در کشورهای اروپایی

در انگلیس، افزایش ۲۰۰ درصدی جست‎وجوی محتواهای هرزه‌نگارانه مربوط به پناهجویان اوکراینی در مقایسه با شش ماه قبل از آغاز جنگ ثبت شده، در حالی که در اسپانیا افزایش ۶۰۰ درصدی و در لهستان افزایش ۱۳۰ درصدی وجود دارد.

همچنین جست‎وجو برای این عبارات در اتریش، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه و سوئیس افزایش یافته است.

«هدر فیشر»، مشاور ارشد جنایات حقوق بشر، گفت: آخرین تجزیه و تحلیل داده‌ها در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تقاضای اینترنتی برای مطالب تحقیرآمیز مربوط به آواره‌های اوکراینی، قاچاقچیان را وادار می‌کند تا زنان و کودکان را به زور، فریب و دامن زدن به استثمار جنسی بکشانند؛ ما با سازمان امنیت و همکاری اروپا همکاری می‌کنیم تا جامعه جهانی را آماده کنیم تا نیاز به اقدام در حال حاضر و محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر استثمار را تشخیص دهد.

در جلسه استماع پارلمان اروپا در نوامبر گذشته شواهدی شنیده شد که نشان می‌داد اوکراینی‌ها در معرض خطر زیادی برای پایان دادن به شبکه‌های فحشا یا هرزه‌نگاری هستند و بسیاری از آن‌ها به طور فزاینده‌ای از طریق پلتفرم‌های آنلاین به‌کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *