سخنگوی سپاه: پرونده احمد متوسلیان مفتوح است/ برداشت ناصواب از سخنان سرلشکر سلامی

13:31 - 14 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۸۰۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی سپاه: پرونده احمد متوسلیان مفتوح است/ برداشت ناصواب از سخنان سرلشکر سلامی
سخنگوی سپاه با اشاره به برداشت ناصواب برخی اشخاص و رسانه‌ها از سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پیرامون جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان گفت: در وضعیت ایشان و همراهان تغییری صورت نپذیرفته و پرونده سرنوشت آنان همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است.

خبرگزاری میزان - به گزارش سپاه نیوز؛ در پی دیدار نوروزی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خانواده‌های معظم شهیدان سعید و محمد طوقانی و مهدی ذاکرحسینی و نیز "جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان" و برخی اظهار نظر‌ها پیرامون سخنان وی در این دیدار؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان داشت: از سخنان فرمانده کل سپاه در تجلیل و تمجید از شخصیت "جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان" و نقش پیشتازانه او در گشودن راه فتح قدس و مسیر آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از یوغ سلطه و ستم اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها که در دیدار با خانواده معظم ایشان انجام پذیرفته است؛ برداشت ناصواب شده و برخی اشخاص و رسانه‌ها تلقی شهادت قطعی حاج احمد متوسلیان را داشته اند.

وی افزود: برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود در وضعیت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و سرنوشت قطعی ایشان تاکنون تغییری حاصل نشده است و پرونده وی و همراهان " کاظم اخوان، تقی رستگار مقدم و سید محسن موسوی " که در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه "باره" لبنان توسط نیرو‌های فالانژ ربوده شده اند، همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است.

سردار شریف با اظهار امیدواری نسبت به روشن شدن هر چه سریع‌تر سرنوشت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و دیگر عزیزان همراه وی تصریح کرد: عنوان جاوید الاثر و یا شهید جاویدالاثر یک اصطلاح عرفی بوده و برای تکریم و تجلیل شماری از فرماندهان و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی به کار می‌رود که از سرنوشت قطعی آن‌ها (شهادت یا زنده بودن) اطلاعات موثقی در دست نیست.

به گزارش میزان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه ۱۱ فروردین، در دیدار‌های نوروزی با خانواده معظم شهیدان سعید و محمد طوقانی و مهدی ذاکر حسینی و جاویدالاثر احمد متوسلیان، امنیت، آرامش، پیشرفت و اقتدار امروز کشور را مدیون خون شهیدان دانست و گفت:همانطور که شهدا ستارگان درخشان آسمان افتخارات کشور و جامعه ما هستند، خانواده‌های شهدا هم چشم و چراغ این جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهید جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان اولین شهید ایرانی در راه فتح قدس است و فتح‌های امروز جبهه مقاومت، محصول راهی است که او برای آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از یوغ سلطه و ستم اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها باز کرد.

سرلشکر سلامی با اشاره به تقدیم ۱۳۰ هزار شهید سپاه و بسیج پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران گفت:برنامه ریزی سپاه این است که تمام فرماندهان سپاه در سراسر کشور به طور منظم و مستمر، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا در سال جاری را نیز در اولویت‌های خود داشته باشند.

فرمانده کل سپاه افزود: معتقد هستیم دیدار‌های خانواده‌های شهدا به ما روحیه و توانایی‌های استثنایی می‌دهد و انگیز‌های ما را مضاعف و زنده نگه می‌دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *