یحیی سریع: عمر تجاوزگری در یمن رو به اتمام است

12:03 - 13 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۶۵۱
یحیی سریع: عمر تجاوزگری در یمن رو به اتمام است
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که کشورش پاسخ حماقت متجاوزان را در خاک خودشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان –جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن در حالی وارد نهمین سال خود شده است که این کشور با وجود خسارات و تلفات زیاد همچنان در برابر تجاوز و محاصره مقاومت می‌کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در مراسم اختتامیه یک دوره نظامی در صنعا اظهار کرد: هر یک از کشورهای عضو ائتلاف سعودی در صورت دست زدن به هرگونه تجاوز احمقانه‌ای علیه یمن، با پاسخ غافلگیرکننده و بزرگ در خاک خود مواجه می‌شوند که تاثیرش برای کل منطقه خواهد بود.

وی همچنین به یمنی‌هایی که هنوز در صف متجاوزان قرار دارند، توصیه کرد که به خانواده‌های خود بازگردند و از مقاومت هشت ساله درس بگیرند.

یحیی سریع در ادامه ضمن اشاره به نقش فریب خوردگان و مزدوران در تداوم جنگ علیه یمن، تاکید کرد: متجاوزان محکوم به شکست هستند و به دلیل همین شکست خط اول نبرد در مقابل یمنی‌ها را به مزدوران یمنی واگذار کرده اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ضمن اشاره به خروج تحقیرآمیز انگلیس از جنوب این کشور پس از اشغالگری ۱۲۸ ساله تصریح کرد که عمر تجاوزگری در یمن رو به اتمام است و متجاوزان نمی‌توانند به اشغال این کشور ادامه بدهند، زیرا نیرو‌های مسلح یمن مصمم به اخراج اشغالگران از خاک کشورشان هستند.

وی تاکید کرد: پیام ما به متجاوزان اینست که به چیزی که در این هشت سال دست نیافتید، دیگر دست نخواهید یافت.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن از سال ۲۰۱۵ آغاز شد؛ تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۷۷ هزار یمنی جان خود را بر اثر این جنگ از دست دادند.

در عین حال، خسارات وارد شده به اقتصاد یمن ۱۲۶ میلیارد دلار تخمین زده شد؛ ضمن این که براساس اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد مردم یمن اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *