دادستان ایلام: در تعطیلات نوروزی اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری توسط سودجویان تشدید شد

12:09 - 10 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان ایلام: در تعطیلات نوروزی اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری توسط سودجویان تشدید شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، گفت: از تشدید اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری توسط سودجویان در تعطیلات نوروزی و برخورد قاطع و قانونی با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی خبر داد.

خبرگزاری میزان - عبدالوهاب بخشنده با بیان اینکه اراضی ملی از منابع اصلی برای توسعه و آبادانی کشور است، از تشدید اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری توسط سودجویان در تعطیلات نوروزی و برخورد قاطع و قانونی با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام ادامه داد: همه ساله در تعطیلات نوروزی پدیده شوم زمین خواری توسط افراد فرصت طلب و سودجو نیز افزایش پیدا می‌کند که در این راستا تمام دستگاه‌های متولی حفظ اراضی ملی و یگان‌های حفاظت در کل استان با پایش مستمر، کنترل، نظارت، پیگیری و ایجاد هم‌افزایی اطلاعاتی با سازمان‌های حفاظت شونده، افزایش گشت‌های خودرویی و پیاده آمادگی خود را به بالاترین سطح افزایش داده است تا به پشتوانه قانون و احکام قضایی با متخلفان به صورت قاطع برخورد کند.

وی افزود: باید با تشکیل کمیته صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان با رصد اطلاعاتی دقیق اولا جلوی تصرفات گرفته شود و ثانیا اگر تصرفات جزیی اتفاق افتاد با برخورد قاطع نسبت به رفع تصرف اقدام شود.

بخشنده با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی کمیته صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی شناسایی سرشبکه‌ها و مقابله با زمین خواران است افزود: سازمان‌های متولی موظفند افرادی که اقدام به تصرف اراضی ملی کرده اند را به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام  با بیان اینکه زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم عنوان کرد: تمام سازمان‌های متولی موظفند نسبت به کشیک در ایام نوروز و جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *