سردار هادیان‌فر: ۳۴۲ میلیون تردد تا به امروز به ثبت رسیده است/ قوانین ترافیکی بازدارنده نیست

11:45 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۵۳
سردار هادیان‌فر: ۳۴۲ میلیون تردد تا به امروز به ثبت رسیده است/ قوانین ترافیکی بازدارنده نیست
رئیس پلیس راهور فراجا از ثبت ۳۴۲ میلیون تردد بین استانی و بین شهری دربازه ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا روز گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان - سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه بازدید رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا، اظهار کرد: از تاکیدات مقام معظم رهبری که در پیام نوروزی امسال نیز به آن اشاره کردند، این بود که وقوع تصادفات به حداقل ممکن برسد. همچنین بحث تلفات جاده‌ای یکی از دغدغه‌های ایشان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۳ میلیون خدمت توسط پلیس راهور به مردم در حوزه‌های مختلف ارائه داده شد. 

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: در موضوع کاهش سوانح و تصادف که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، ۵ عامل را عنوان عامل مقصر در وقوع تصادفات می‌دانیم.

وی با بیان اینکه عامل اول بحث مدیریت است، گفت: دولت و شخص ریاست جمهور در قالب کمیسیون عالی ایمنی هماهنگی و حمل و نقل ترافیک موضوع را مدیریت می‌کند. دولت باید تکالیف را از ۳۲ دستگاه بخواهد که در خصوص این موضوع چه کردند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه عامل دوم بحث انسانی است، اظهار کرد: در این بحث توسط نهاد‌ها و خود مردم اطلاع رسانی باید نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه وسائط نقلیه عامل سوم است، گفت: بحث ایمنی وسائط نقلیه بسیار جدی است، آنچه که در صنعت روز دنیا به آن تاکید شده این است که خودرو باید امنیت جان راننده و سرنشینان خودرو را تامین کند و این یعنی ایمنی.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه عامل راه نقش بعدی است، گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که ۸۷۷ نقطه پرحادثه در این نقاط وجود دارد. ۳۵۰ نقطه اواخر سال قبل توسط وزارت راه و شهرسازی آشکار سازی شد.

وی با بیان اینکه عامل آخر بحث قوانین و مقررات است، گفت: احساس می‌کنیم قوانین حوزه ترافیک و رانندگی بازدارنده نیست، میزان جرائم نسبت به تخلفی که صورت می‌گیرد پایین‌تر است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در طرح نوروزی پلیس راهور جزو دستگاه‌هایی است که دائم در ماموریت است، تصریح کرد: ۸۷ هزار نفر در قالب ۸ دستگاه مسئول حوزه نوروز در جاده‌ها مستقر شدند. همچنین در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ از ظرفیت استانداران با دستور وزیر کشور استفاده شد.

وی افزود: به صورت میانگین، ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد از این رو مقرر شد تا توسط استانداران ایستگاه‌های شادمانی به بهانه توقف خودرو‌ها در ورودی شهر‌ها برپا شود که در ادامه و در این خصوص ۲۹۷ نقطه ایجاد و اقدامات مربوط به آن عملیاتی شد.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، ۳۴۲ میلیون تردد بین استانی و بین شهری دربازه ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا روز گذشته به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *