دستاورد دستگاه قضا در سال ۱۴۰۱؛

رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس قوه‌ قضاییه/ از حل مشکل ۱۷ ساله مردم مشهد تا رفع معضل ترافیکی در ۲ استان یزد و زنجان با دستور رئیس دستگاه قضا

10:00 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس قوه‌ قضاییه/ از حل مشکل ۱۷ ساله مردم مشهد تا رفع معضل ترافیکی در ۲ استان یزد و زنجان با دستور رئیس دستگاه قضا
در سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه و در راستای درخواست‌های مطرح شده مردمی، دستوراتی برای رسیدگی و پیگیری ویژه مشکلات صادر شده است.

خبرگزاری میزان _ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از ابتدای تصدی در منصب ریاست قوه قضاییه ۱۸ سفر رسمی و غیر رسمی به استان‌های مختلف داشته که ۱۰ سفر در سال ۱۴۰۰ و  ۸ سفر در سال ۱۴۰۱ انجام شده است و نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه بوده است.

در حاشیه سفرهای استانی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه و در راستای درخواست‌های مطرح شده مردمی در رابطه با مشکلات گوناگون، دستورات قابل توجهی برای رسیدگی و پیگیری ویژه این موارد توسط وی صادر شده است تا مسئولان قضایی در رده‌های مختلف به دغدغه‌های مردمی رسیدگی و گام موثر و مهمی در راستای اثربخشی خدمت رسانی دستگاه قضا به مردم داشته باشند.

مصوبات سفرهای استانی و دستورات رئیس قوه قضاییه برای حل مشکلات شهروندان، به صورت جدی تا رسیدن به مرحله اجرا پیگیری می‌شود.

رفع مشکل ۱۷ ساله مردم مشهد با پیگیری رئیس دستگاه قضا

بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بود که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۷۷ ارتش به خارج شهر به سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت ویژه‌ای داد تا این موضوع پس سال‌ها به نتیجه برسد.

رئیس دستگاه قضا در اولین جلسه شورای عالی قضایی که پس از سفر به خراسان رضوی برگزار شد، بر حل و فصل این موضوع تاکید و در این رابطه دستورات دیگری را نیز صادر کرد.

در سال‌های گذشته در خصوص حل و فصل مشکلات پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد مقدس توافقاتی بین مسئولان وقت انجام شد اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان‌های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند.

 

رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس قوه‌قضاییه/ از

 

پس از ورود حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای و تاکیدات وی بود که چندین جلسه در این رابطه برگزار و در نهایت اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توافقات اولیه برای حل مسئله انجام شد. سرانجام خرداد ۱۴۰۱ مسیر پادگان لشکر ۷۷ استان خراسان رضوی به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان مشهد بازگشایی شد.

 

مزیت‌های بازگشایی خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ مشهد

رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس قوه‌قضاییه/ از

حل گره‌های ترافیکی با بازگشایی پادگان، کوتاه شدن مسیر فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، تعریض خیابان ارشاد الرضا (ع)، احداث خیابان جدید، تسهیل دسترسی ۹ بیمارستان کلیدی شهر، احداث پارکینگ عمومی دو هکتاری از جمله مزیت‌های مهم بازگشایی خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ مشهد بود که با ورود جدی دستگاه قضا به این مسئله است که در جهت خدمت رسانی به مردم این نقطه از کشور صورت گرفت.

پایان صف‌های کیلومتری کامیون‌های باری در ورودی شهرستان مهریز

وجود صف‌های کیلومتری کامیون‌های باری در منطقه مهریز یزد مشکلاتی را برای ساکنان و همچنین کامیون‌داران ایجاد کرده که این مشکلات از معضلات قابل توجه مردم در این ناحیه است.

در طول شبانه روز قریب به ۱۳ تا ۱۴ هزار تردد خودرو در این جاده صورت می‌گیرد. با توجه به وضعیت پایگاه فعلی ایست و بازرسی شهید مدنی، این حجم از تردد مشکلاتی را برای مسافران و شهروندان مهریز ایجاد کرده بود.

 

 

در جریان سفر دهم شهریورماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا و اعضای شورای عالی قوه قضاییه به استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلاتی که پاسگاه شهید مدنی مهریز برای مردم آن منطقه و همچنین صاحبان وسایل نقلیه از حیث معطلی برای بازرسی ایجاد کرده است، به مسئولان مربوطه قضایی بویژه «رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح» تکلیف کرد موضوع جابجایی این پاسگاه را در جهت رفاه حال مردم شهرستان مهریز و رفع دغدغه‌های آن‌‎ها با جدیت و به صورت مستمر پیگیری کند.

پس از گذشت ۵۰ روز از دستور رئیس قوه قضاییه، ۳۰ مهرماه سال گذشته احداث محل جدید ایستگاه ایست و بازرسی و انتقال پاسگاه شهید مدنی یزد با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز شد.

 

رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس قوه‌قضاییه/ از

مزیت‌های جابجایی پاسگاه شهید مدنی شهرستان مهریز

رفع مشکلات بزرگ ترانزیتی – امنیتی، روان سازی ترافیک منطقه مهریز، رفع مشکلات مسافران و شهروندان مهریز از جمله مزیت‌های قابل توجه جابجایی پاسگاه شهید مدنی در شهرستان مهریز است.

حل معضل ترافیکی یکی از معبر‌های مهم و پر تردد شهرستان زنجان با اقدامات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح/ افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و معبر پادگان تیپ ٢١۶ زرهی ارتش

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ۲۴ آذرماه سال گذشته به استان زنجان سفر کرد.

یکی از مسائلی که در این سفر مطرح شد حل معضل ترافیکی یکی از معبر‌های مهم و پر تردد شهرستان زنجان واقع در سه راه پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش و اتوبان ۲۲ بهمن و خیابان سعدی بود که بلافاصله این مشکل حل شد.

کار احداث یکی از معبر‌های مهم و پر تردد شهرستان زنجان واقع در سه راه پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش و اتوبان ۲۲ بهمن و خیابان سعدی، در سال ۱۳۹۷ به دلیل اختلاف در اجرای پروژه بین شهرداری و ارتش متوقف مانده بود که با حکمیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح  اختلاف پیش آمده حل شد.

با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بزرگراه شهید سلیمانی، معبر داخلی و شرق پادگان تیپ ٢١۶ زرهی نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.

رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس قوه‌قضاییه/ از

با این حال اقدامات دستگاه قضا با تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهت خدمت به مردم در حال انجام است و این ۳ مورد تنها بخشی کوچکی از اقدامات قوه قضاییه برای اتمام مشکلات قدیمی مردم در کشور است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *