نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم

9:30 - 05 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۳۷
نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم
در سفرهای رسمی و غیر رسمی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان‌های کشور در سال گذشته بسیاری از مشکلات مردم حل شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال گذشته تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان و مرکزی سفر کرده است.

البته ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و خراسان رضوی استان‌هایی بودند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

رئیس قوه قضاییه سال گذشته به استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، یزد، بوشهر، مرکزی، کرمان، خراسان رضوی و زنجان داشته است.

در مجموع حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از ابتدای تصدی در منصب ریاست قوه قضاییه ۱۸ سفر رسمی و غیر رسمی به استان‌های مختلف داشته که ۱۰ سفر در سال ۱۴۰۰ و  ۸ سفر در سال ۱۴۰۱ انجام شده است و نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه بوده است.

سفر رئیس قوه قضاییه به بوشهر

۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ رئیس دستگاه قضا در سفری از پیش اعلام نشده و بدون تشریفات، به استان بوشهر به عنوان استانی برخوردار از موقعیت استراتژیک و دارای منابع و صنایع مختلف سفر کرد تا در جهت رفع چالش‌ها و معضلات موجود در بحث مبارزه با قاچاق، ساماندهی اموال تملیکی و دیگر مشکلات مبتلابه در این استان، با رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه، اقدامات مقتضی صورت گیرد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در این منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت، کانتینر‌هایی که در جریان انبارگردانی‌های اداره بنادر و دریانوردی بوشهر کشف شده بودند، اما سابقه و اطلاعاتی از این کانتینر‌ها در هیچکدام از سامانه‌‎های اداره بنادر و دریانوردی بوشهر وجود نداشت، علاوه بر این، طبق استعلام از یکی از شرکت‌های مالک این کانتینرها، آن‌ها نیز از محتوای داخل این کانتینر‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند. 

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید میدانی، با دستور شکستن پلمب برخی از این کانتینر‌ها که از دهه ۸۰ تاکنون بلاتکلیف بودند، نسبت به انجام اقدامات قانونی برای تعیین تکلیف آن‌ها دستور‌های مقتضی را صادر کرد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

رئیس دستگاه قضا در ادامه بازدید از انبار‌های گمرک بوشهر از بخش نگهداری خودرو‌های لوکس این گمرک بازدید به عمل آورد؛ در این بخش بالغ بر ۹۷۶ دستگاه خودروی لوکس وجود داشت که ۲۲ دستگاه از آن‌ها متروکه شده بودند و فقط ۹۰ دستگاه از آن‌ها به سازمان اموال تملیکی گزارش شده بودند.

در ادامه بازدید از انبار‌های گمرک بوشهر، از بخش نگهداری ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی در این گمرک بازدید به عمل آورد؛ بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ویژه راه‌سازی که مستعمل شده بودند در این بخش نگهداری می‌شد که مشکل ترخیص آن‌ها نیز ناظر بر عدم برخورداری از مجوز «کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در راستای حمایت از تولید» بود.

رئیس قوه قضاییه در هنگام بازدید از این بخش به گفتگوی مستقیم و بی‌واسطه با صاحبان این ماشین‌آلات پرداخت و در راستای رفع مشکلات و مسائل آن‌ها دستورات مقتضی را صادر کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی استان بوشهر

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه‌های سفر بدون تشریفات خود به استان بوشهر، طی سخنانی در جمع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این استان، ضمن اشاره به مشکلات تسهیلات‌گیرندگان از بانک‌ها، اظهار کرد: ما با یک سری مسائل چندوجهی مواجه‌ایم که یکی از آن مسائل، بانک‌ها و مقوله تسهیلات هستند؛ اینکه آیا هر تسهیلات‌گیرنده‌ای این تسهیلات را در جای خود صرف می‌کند؟ آیا توانایی بازگرداندن این تسهیلات را دارد؟ متأسفانه افرادی با زدوبند تسهیلات را از بانک‌ها دریافت می‌کنند و آن تسهیلات را در جای دیگری صرف می‌کنند و وقتی می‌خواهد با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد، ادعا می‌کنند که قصد ضربه زدن به تولیدش وجود دارد.

سفر به استان یزد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در دوازدهمین سفر استانی خود (۱۰ شهریور ۱۴۰۱) با استقبال استاندار و مسئولان قضایی یزد وارد فرودگاه شهید صدوقی این استان شد.

دیدار با قضات و پرسنل قضایی استان، نمایندگان اقشار مختلف مردم، فعالین اقتصادی و شرکت در جلسات شورای اداری و شورای عالی قضایی از جمله برنامه های سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه در استان یزد بود.

دیدار با قضات استان یزد

محسنی اژه‌ای در ادامه سفر خود به یزد با حضور در جمع قضات و پرسنل قضایی این استان، با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های انسانی و علمی استان یزد، گفت:‌ این استان از دیرباز تاکنون در بسیاری از امور خدمت‌رسانی پیشتاز کشور بوده و است.

وی با اشاره به اهمیت رفع دغدغه قضات و پرسنل دستگاه قضا، تصریح کرد:‌ هیأتی که قبلا وارد استان یزد شده است بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها را احصا کردند و سعی داریم با کمک استان نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود.

حضور رئیس قوه قضاییه در جمع  فعالین اقتصادی استان یزد 

حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در جمع فعالین اقتصادی استان یزد هم با بیان این‌که مسئله اقتصاد، مسئله اول کشور است و این به معنای نادیده گرفتن مسئله امنیت، نیست، اظهار کرد:‌ تمام اجزای تأثیرگذار در حوزه اقتصادی باید تمام عیار حمایت شوند.

وی با بیان این‌که توسعه اقتصادی کشور نیازمند بازتعریفی کامل و جامع است، افزود:‌ مسئله تولید از جمله مباحث حائز اهمیت است که باید توجه بیش از پیش به آن داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه توجه به بحث اشتغال پایدار را یکی دیگر از مباحث حائز اهمیت برای توسعه پایدار دانست و بیان کرد:‌ توجه به مقوله اشتغال پایدار زمینه ساز کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

محسنی اژه‌ای در پایان سفر یک روزه هیأت عالی قضایی به استان یزد، در سخنان پایانی خود که در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مبلغ ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز قضایی استان یزد تخصیص داده شد؛ البته تخصیص این رقم همه مشکلات حقوقی و قضایی استان یزد را رفع و رجوع نمی‌کند اما می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را برطرف کند.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

سفر به استان خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سیزدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، (۱۹ آبان) در صدر هیئت عالی قضایی به استان خراسان جنوبی سفر کرد.

گفت و گو با دانشجویان اولین برنامه رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در نخستین برنامه از سفر استانی خود به خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

دیدار قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به قضایا و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: طی روزها و هفته‌های اخیر، التهاباتی در کشور وجود داشت و دشمن از ضعف‌های ما بهره‌برداری بیشتری کرد و توانست در اذهان برخی افراد از جمله جوانان تشویش ایجاد کند و جای ظالم و مظلوم را عوض کند و با اِعمال یک جنگ ترکیبی به زعم باطل خود، حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی را متوقف سازد.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: باید این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم و ضعف‌های مدیریتی خود را برطرف سازیم و اجازه ندهیم که دشمن با فریب‌کاری در ذهن و فکر طیفی از جامعه بخصوص جوانان اثر منفی بگذارد.

دیدار با اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ما هدفی جز خدمت به مردم و اسلام نداریم و آمده‌ایم که همه وجود خود را برای خدمت به مردم بگذاریم و این مهم محقق نمی‌شود جز آنکه مردم و حکومت یکی باشند و همدلی و وحدت داشته باشند.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هرکدام از ما مسئولان باید در راستای رفع نواقص خود و زیرمجموعه‌هایمان اقدام کنیم و ملاحظه کنیم که چه میزان در گفتار و عمل خود صداقت داریم.

تخصیص۹۰ میلیارد تومان، اعتباربرای رفع مشکلات حقوقی و قضایی استان خراسان جنوبی 

رئیس عدلیه با اشاره به مشکلات حوزه زمین در استان خراسان جنوبی و زمین هایی که فاقد اسناد رسمی هستند و تعارضاتی میان مالکان آنها و منابع طبیعی وجود دارد، گفت: در این حوزه ، آن بخش که مربوط به قوه قضاییه است را دستور دادیم تا مسئولان قضایی استان با جدیت پیگیری کنند.

وی با اشاره به عزیمت مسئولان قوه قضاییه به ۱۰ شهرستان استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: پزشک قانونی ما در برخی مناطق استان خراسان جنوبی از حیث تجهیزات و پزشک و امکنه، با مشکل مواجه است.

رئیس قوه قضاییه گفت: برای رفع مسائل و مشکلات قضایی استان خراسان جنوبی، ۹۰ میلیارد تومان، اعتبار تخصیص یافت.

سفر رئیس قوه قضاییه به استان زنجان 

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ۲۴ آذرماه به استان زنجان سفر کرد.

صدور اجازه شفاهی تشکیل شورای حل اختلاف مسائل فرهنگی در استان زنجان توسط رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه، من در همین جلسه اجازه شفاهی تشکیل شورای حل اختلاف مسائل فرهنگی در استان زنجان را صادر می‌کنم و تاکید و اصرار دارم که نه فقط در حوزه مسائل فرهنگی بلکه در همه شئون از ظرفیت‌های مردمی برای صلح و سازش و حل اختلافات استفاده کنید، گفت: در خصوص آن دسته از مسائل و مشکلات استان زنجان که مستقیما به قوه قضاییه مربوط می‌شود من نهایت تلاش خود را به کار خواهم بست تا از همه ظرفیت‌های قانونی موجود در راستای خواست و نظر اجماعی شما استفاده کنم.

تخصیص۶۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان زنجان

رئیس قوه قضاییه در سفر به زنجان با بیان اینکه بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان زنجان تخصیص داده شد، گفت: مراکز پزشکی قانونی در برخی نقاط استان زنجان به لحاظ نیرو و تجهیزات با کمبود‌هایی مواجه‌اند که در جریان این سفر تصمیمات مقتضی برای رفع این کمبود‌ها اتخاذ شد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

رهایی ۲ محکوم از قصاص با وساطت رئیس قوه قضاییه و آزادی ۷۰ زندانی با استفاده از ارفاقات قانونی

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان زنجان، آیین آزادی دو تن از محکومان به قصاص در حضور و با وساطت رئیس دستگاه قضا انجام شد.

همچنین ۷۰ زندانی با حضور رئیس قوه قضاییه با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان

رئیس قوه قضاییه در دیدار با دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان گفت: باید فردی که در کشور تولید بیشتر و ارزآوری مضاعفی دارد و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: ما در دستگاه قضایی مصمم بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم و این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شما فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.

گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم زنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر با استان زنجان با جمع اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم زنجان گفتگو کرد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

رئیس قوه قضاییه در این دیدار گفت:باید در برنامه‌ریزی‌ها، تقنین، سیاست‌گذاری‌ها و امور اجرایی خود، حقوق بانوان جامعه را به نحو تمام و کمال رعایت کنیم و پاس بداریم.

سفر رئیس قوه قضاییه به کرمان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

رئیس قوه قضاییه در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به استان کرمان سفر کرد و بعد از حضور در گلزار شهدای کرمان و دیدار با خانواده حاج قاسم سلیمانی، در آیین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد حضور یافت.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از پارکینگ مرکزی خودرو‌های توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان کرمان در بازدیدی سرزده از پارکینگ مرکزی خودرو‌های توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر بازدید کرد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

رئیس قوه قضاییه در این بازدید ضمن مشاهده نحوه ثبت کاغذی اطلاعات مربوط به برخی از خودرو‌های موجود در پارکینگ، به مقایسه آن با اطلاعات سیستمی درج‌شده در خصوص آن وسایل نقلیه پرداخت و در این رابطه، سوالاتی تخصصی را از متصدی مربوطه مطرح کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه پس از بررسی برخی صورتجلسه‌های مربوط به توقیف یا ضبط خودروها، خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر چه مبنایی اعلام می‌کنید خودرو‌ها را با مجوز قضایی تحویل گرفته‌اید درحالیکه در مواردی هیچ مدرکی از آن مجوز‌ها ندارید؟ مگر امکان‌پذیر است یک وسیله نقلیه به پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر آورده شود، اما مشخص نباشد که آن وسیله نقلیه مربوط به کدام پرونده است؟

سفر به استان خراسان رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ۱۳ بهمن ماه در سفری بدون پروتکل‌های تشریفاتی و با پرواز عمومی وارد شهر مقدس مشهد شد.

شرکت در چند نشست تخصصی از جمله برنامه های کاری رییس قوه قضاییه در این سفر بود.

اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌ها موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدامات، برنامه‌ها و سفرهای رئیس عدلیه محسوب می‌شد.

سفر رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، دوشنبه هشتم اسفندماه در رأس هیأتی از مسئولان عالی قضائی به استان مرکزی سفر کرد.

وی در این سفر ابتدا با قضات و کارکنان دستگاه قضا دیدار کرد و با توجه به صنعتی بودن این استان، برنامه بعدی محسنی اژه‌ای دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان بود.

دیدار با اقشار مختلف مردم استان مرکزی، شرکت در شورای اداری استان مرکزی که با حضور مدیران کل و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد و تشکیل شورای مشترک قضائی استان مرکزی با شورای عالی قوه قضائیه از دیگر برنامه‌های محسنی اژه‌ای در اراک بود.

آیین مصالحه و گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل، با حضور و وساطت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در استان مرکزی برگزار شد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

رئیس قوه قضاییه در نشست با تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:در قوه قضاییه به صورت مجدانه مصمم هستیم از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های سالم اقتصادی، به صورت همه‌جانبه حمایت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر به استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان مرکزی تخصیص داده شد که این مبلغ ظرف حدود دو سال از اعتبارات استانی و قوه قضاییه تعلق می‌گیرد.

سفر به استان اصفهان 

رئیس قوه قضاییه در آخرین سفر استانی سال ۱۴۰۱،  ۱۵ اسفند ماه به استان اصفهان سفر کرد.

نگاهی به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱/ انجام ۸ سفر رئیس عدلیه برای رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حل مسائل مطرح شده در سفرهای استانی

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان بود. 

رهایی ۴۹ نفر از قصاص با پیگیری و در حضور رئیس قوه قضاییه 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر استانی به اصفهان، در آیین «عفو، احسان و مهرورزی» که با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران و همچنین خاواده‌های اولیاء دم و تعدادی از محکومان رهایی‌یافته از قصاص برگزار شد، حضور یافت. 

در جریان برگزاری این آیین، با کمک خیرین و نیکوکاران، ۴۹ خانواده اولیاء دم از حق قصاص خود گذشتند که از این تعداد، ۴۷ نفر محکوم به قصاص نفس و ۲ نفر محکوم به قصاص عضو بودند. 

تخصیص۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان

رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر به استان اصفهان گفت: بالغ بر ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تخصیص داده شد که این مبلغ ظرف حدود دو سال از اعتبارات استانی و قوه قضاییه تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان اصفهان بیان کرد: اگر امکان انجام فعلی ضروری و قانونی از سوی مسئول یا دستگاهی وجود داشت و این فعل انجام نگرفت، موضوع به لحاظ ضمان یا کیفری قابل تعقیب است. تاکیدات من در جریان سفر‌های استانی آن است که موضوعات و مسائل طرح شده، با عنایت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد تا این تصور در مردم ایجاد نشود که مسئولان قضایی آمدند و نشستند و رفتند و هیچ اتفاقی رخ نداد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *