هدف گذاری برای تبدیل ۱۰۶ واحد ثبتی استیجاری به ملکی تا پایان سال ۱۴۰۲ توسط سازمان ثبت اسناد صورت گرفت/ دستور ایجاد کارگروه ویژه‌ای جهت نظارت بر اجرای کیفی حدنگاری توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

15:34 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
هدف گذاری برای تبدیل ۱۰۶ واحد ثبتی استیجاری به ملکی تا پایان سال ۱۴۰۲ توسط سازمان ثبت اسناد صورت گرفت/ دستور ایجاد کارگروه ویژه‌ای جهت نظارت بر اجرای کیفی حدنگاری توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: باید تمامی ادارات کل استان‌ها تا پایان سال جاری نسبت به تهیه عکس‌های پوششی و هوایی باتوجه به تأمین اعتبارات انجام شده اقدام کنند.

خبرگزاری میزان – حسن بابایی در چهل و پنجمین شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت با اشاره به تملک ساختمان‌های ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ درصد از ساختمان‌های این سازمان ملکی، ۲۳ درصد ملکی فرسوده و یا دارای کاربری نامتناسب، ۱۶ درصد استیجاری و ۵ درصد نیز در حال احداث است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان امسال هیچ واحد ثبتی در ساختمان استیجاری مستقر نباشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تمامی ادارات کل استان‌ها تا پایان سال جاری نسبت به تهیه عکس‌های پوششی و هوایی باتوجه به تأمین اعتبارات انجام شده اقدام کنند، دستور ایجاد کارگروه ویژه‌ای جهت نظارت بر اجرای کیفی حدنگاری را صادر کرد.

 تحقق ۹۳ درصدی صدور اسناد مالکیت در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال گذشته

محمد علی فلاح سرپرست معاونت امور املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۳ درصد از پرونده‌های ارسالی به سازمان ثبت در زمینه عملکرد اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال ۱۴۰۱ منجر به صدور سند شده است گفت: در این راستا سند مالکیت ۱۱۲ هزار و ۹۱۱ پلاک صادر شده است.

حدنگاری و صدور اسناد ۹۴ درصد از املاک و اراضی نیرو‌های مسلح، ۱۲۰ هزار و ۱۹۳ هکتار اراضی و املاک شهری، ۱۵۰ هزار و ۷۴۰ هکتار از قطعات روستاها، ۹۹ درصد از اراضی ملی و دولتی، حدود ۳۹ درصد از اراضی کشاورزی و ۴ میلیون ۱۵۲ هزار و ۳۹۴ سند مالکیت غیردولتی مربوط به اشخاص، از جمله آمار و عملکرد‌های سازمان ثبت در بخش املاک و حدنگاری در سال ۱۴۰۱ بود که سرپرست معاونت امور املاک و کاداستر سازمان ثبت به آن‌ها اشاره کرد.

وی همچنین از تهیه نقشه برای بیش از ۱۲۰۰ قطعه از اراضی تپه تاریخی هگمتانه در همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به از بین رفتن قطعات این تپه بر روی زمین، این اقدام با تلاش اداره فتوگرامتری و سنجش از راه دور اداره کل کاداستر سازمان ثبت انجام گرفته و روند صدور اسناد حدنگاری آن در جریان است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت هم در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره کل در برخورد با انحرافات و سوء جریان‌ها بویژه کارچاق کن ها، از برخورد با بی انگیزگی‌ها و ناکارآمدی‌های سازمانی خبر داد و گفت: اولویت اصلی ما صیانت از نیروی انسانی است و نباید عده‌ای قلیل باعث این بی انگیزگی‌ها شوند.

در این مراسم همچنین ۲۱۶ اداره ثبت اسناد و املاک برتر در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی در سراسر کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *