گلستان یکی از چهار استان هدف برای اجرای طرح کاهش حداکثری موجودی پرونده‌ها

10:30 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
گلستان یکی از چهار استان هدف برای اجرای طرح کاهش حداکثری موجودی پرونده‌ها
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در قالب طرحی تلاش می‌شود تمام پرونده‌های موجودی با ماندگاری بیش از ۶ ماه تعیین تکلیف شوند.

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی در نخستین نشست روسا و دادستان‌های سراسر استان در سال ۱۴۰۲، گفت: در قالب طرح کاهش حداکثری موجودی پرونده که با کمک خود استان‌های مجری طرح یعنی گلستان، آذربایجان غربی، بوشهر و البرز، تدوین و در قوه قضاییه هم تصویب شده است، با همت جهادی قضات، در روز‌های تعطیل و خارج از وقت اداری هم پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی افزود: اولویت در این طرح، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق و ساماندهی شعب دارای موجودی نامتعارف است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: هدف از اجرای طرح این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ پرونده معوق و مسن نداشته باشیم و تمام پرونده‌ها به جز پرونده‌های معدود خاص و زمان بر، کمتر از شش ماه تعیین تکلیف و مختومه شود.

وی افزود: از اسفند ۱۴۰۱ ساز و کار اجرای این طرح به تمام حوزه‎های قضایی ابلاغ و طرح آغاز شده است.

آسیابی با اشاره به شعار سال از روسا و دادستان‌های استان خواست تا برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به رشد تولید امسال تلاش خود را مضاعف کنند.

وی اظهار کرد: سال گذشته درخواست‌های بیش از ۶۴۰ واحدتولیدی را پیگیری کردیم که در نتیجه آن مشکلات بیش از ۵۰ درصد آن‌ها حل شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: همچنین سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی تعطیل با همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی دوباره به تولید بازگشتند و ۳۹ واحد تولیدی هم که در آستانه تعطیلی بودند با ورود قضایی به فعالیت خود ادامه دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *