رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: برای تحقق شعار سال دستگاه‌های قضایی و اجرایی استان در کنار هم هستند

15:21 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۹۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: برای تحقق شعار سال دستگاه‌های قضایی و اجرایی استان در کنار هم هستند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید همه مجموعه‌ها خصوصاً دستگاه‌های اجرایی و قضایی در کنار هم برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص مهار تورم و رشد تولید قدم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

خبرگزاری میزان-ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی روز یکشنبه ششم فروردین ۱۴۰۲ با همراهی مجیدی دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی و روسای ادارات تابعه با حضور در استانداری با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کردند.

عتباتی در این دیدار با تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان از همکاری‌ها و حمایت‌های بی دریغ استاندار آذربایجان غربی تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد دامنه این حمایت‌ها و همکاری‌ها در سال ۱۴۰۲ به صورت چشم گیری توسعه و افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نگاه درست و واقع بینانه‌ای که به تشکیلات قضایی از سوی دستگاه اجرایی استان است بسیار ارزشمند و قابل توجه است چرا که این سطح از همگرایی‌ها و همکاری‌ها شاید در نوع خود بی نظیر باشد.

عتباتی گفت:  دستگاه قضایی هم از اقدامات و کار‌های ارزنده دستگاه اجرایی استان که در سال گذشته بروز و ظهور داشته است حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به فرمان سال مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید اشاره و گفت: باید همه مجموعه‌ها خصوصاً دستگاه‌های اجرایی و قضایی در کنار هم برای تحقق این فرامین رهبر معظم انقلاب قدم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی به افزایش ضریب امنیت استان هم اشاره و گفت: یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان حمایت از تولید و رشد و ارتقاءامنیت برای ایجاد بستر‌های لازم جهت رشد تولید و اقتصاد استان با ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان است.

عتباتی ادامه داد: اقداماتی که در جهت ساماندهی امور شهری، تعاونی‌های مسکن و سایر امور که توسط دستگاه اجرایی استان آغاز شده است و نتایج خوبی هم در این زمینه حاصل شده است دستگاه قضایی خود را در کنار دولتمردان اجرایی استان می‌داند تا شاهد رشد و شکوفایی استان در همه ابواب باشیم.

وی افزود: هر چند بار سنگین اقدامات اجرایی بر دوش دستگاه اجرایی استان هست و لکن دستگاه قضایی با تمام توان در حمایت از مجموعه اجرایی هست و از برنامه‌های دولت مردمی و انقلابی حمایت می‌کند و موفقیت این دولت انقلابی در همه عرصه‌ها را موفقیت نظام و انقلاب می‌داند.

عتباتی با بیان اینکه دادگستری استان در خصوص تولید و صدور مجوز‌های تولیدی اشرافیت کامل دارد و در هم افزایی و همراهی مجموعه اجرایی استان رشد تولید را به نحو شایسته در استان دنبال می‌کند، گفت: اعتقاد بر این داریم که هر چه قدر تولید داخل را بارورتر و نهادینه‌تر کنیم به همان میزان هم در مهار تورم و هم در مهار آسیب‌های اجتماعی موفق عمل خواهیم کرد و یقیناً رشد تولید و اقتصاد استان را هم توسعه می‌دهد و از موجبات افزایش سرمایه‌های اجتماعی هم است.

محمدصادق معتمدیان  هم در این دیدار ضمن تبریک متقابل نوروز و ماه مبارک رمضان از همکاری‌ها و همدلی‌های دستگاه قضایی استان در جهت رفع مشکلات مردم و بازکردن گره از برخی مشکلات اساسی و طولانی مدت تقدیر و تشکر کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وقایع و اتفاقات سال گذشته گفت: فشار‌های گسترده دشمن در انجام جنگ ترکیبی علیه نظام و همچنین افزایش بی سابقه تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران نشانگر عزم جدی دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به حول و قوه الهی و با هوشمندی مردم ایران اسلامی تمام حربه‌ها و نقشه‌های دشمن خنثی شد و مثل همیشه ناکام ماند.

وی به کثرت مرز‌های استان اشاره و گفت: این مرز‌های کثیر موجب شده است استان از موقعیت خاص و استراتژیک برخوردار باشد و انواع جرایم امنیتی و قاچاق را در استان موجب شود و کار را برای برقرارکنندگان امنیت از جمله دستگاه‌های امنیتی انتظامی نظامی و قضایی سخت کند که همه این دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه قضایی به شایستگی توانستند امنیت پایدار را در استان برقرارکنند.

معتمدیان وجود تهدیدات مختلف به لحاظ مرزی بودن استان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: با همت و درایت و هم افزایی مجموعه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی و قضایی استان تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده اند و نتیجه آن امنیت پایدار برای مردم شریف استان است.

استاندار آذربایجان غربی همدلی‌ها و همراهی‌های مجموعه‌های اداری-اجرایی و قضایی را زمینه ساز فعالیت‌های اقتصادی و توسعه استان دانست و گفت: احساس امنیت در استان موجب ورود سرمایه گذاران به بخش صنعت و تولید استان و در نتیجه رشد و شکوفایی صنعت و اقتصاد استان می‌شود. معتمدیان به سختی کار قضات دادگستری در شهر‌های مرزنشین هم اشاره و گفت: کار این قضات جهادی و بسیار ارزشمند است و در مقایسه با استان‌های عمقی کشور از سختی‌های خاصی برخوردار است.

وی به تکمیل و احداث مجتمع‌های قضایی استان که مورد نیاز ضروری دستگاه قضایی است هم تاکید و گفت: مجموعه اجرایی استان حمایت‌های همه جانبه خود را در این زمینه از دستگاه قضایی به عمل می‌آورد.

معتمدیان به نام گذاری سال رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: مسائل اقتصادی و معیشت مردم مسئله مهم و اولویت کاری دستگاه اجرایی هست و لازم است با همکاری‌های موثر برای مهار تورم و رشد تولید در استان قدم برداریم و در این زمینه کمیته کنترل تورم یکی از اقدامات مهم است که به صورت دائم فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *