محدودیت استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی در آمریکا

13:15 - 05 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۸۰
محدودیت استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی در آمریکا
فرماندار یوتا قانونی را امضا کرده که محدودیت‌های گسترده‌ای را برای استفاده کودکان و نوجوانان از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی اعمال می‌کند.

خبرگزاری میزان - «اسپنسر کاکس»، فرماندار یوتا، دو لایحه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن محدودیت‌های گسترده‌ای را برای استفاده کودکان و نوجوانان از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند «اینستاگرام» و «تیک‌تاک» اعمال می‌کند.

حامیان می‌گویند که این طرح از نوجوانان در برابر اثرات مضر پلت‌فرم‌های اینترنتی محافظت می‌کند. 

به گزارش «واشنگتن پست»، هدف یکی از این دو قانون، وادار کردن شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به تأیید اینکه کاربران ساکن یوتا بالای ۱۸ سال سن دارند، است.

این لایحه همچنین پلت‌فرم‌ها را ملزم می‌کند قبل از اجازه دادن به افراد زیر سن قانونی برای استفاده از خدمات آن‌ها رضایت والدین را دریافت کنند و قیم‌ها باید به حساب کاربری فرزندشان دسترسی داشته باشند. 

مقررات یوتا برخی از سخت‌ترین قوانینی است که توسط هر ایالت برای جلوگیری از استفاده جوانان از رسانه‌های اجتماعی تصویب شده است.

این در حالی است که کارشناسان زنگ خطر را در مورد بدتر شدن سلامت روان در میان نوجوانان آمریکایی به صدا در آورده‌اند. 

این دو لایحه قبلاً در مجلس قانونگذاری ایالت یوتا تصویب شده بود. 

«کاکس»، می‌گوید: ما دیگر نمی‌خواهیم اجازه دهیم شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به سلامت روان نوجوانان ما آسیب بزنند.

بر اساس اقدامات جدید یوتا، شرکت‌های فناوری باید دسترسی کودکان به برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را بین ساعت ۲۲:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح مسدود کنند، اگرچه والدین می‌توانند این محدودیت‌ها را تنظیم کنند. 

محدودیت‌های یوتا علاوه بر این، شرکت‌ها را از جمع‌آوری داده‌های کودکان و هدف قرار دادن حساب‌های آن‌ها با تبلیغات منع می‌کند.

این قوانین همچنین تلاش می‌کند تا شرکت‌های فناوری را از طراحی ویژگی‌هایی در خدمات خود که به اعتیاد کودکان به رسانه‌های اجتماعی منجر می‌شود، منع کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *