ستایشی: فرآیند رسیدگی به پرونده حمید نوری مخدوش است/ عفو اخیر نشان داد حساب عاملین آشوب‌ها از جوانان فریب خورده جدا است

22:59 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۶۵۰
ستایشی: فرآیند رسیدگی به پرونده حمید نوری مخدوش است/ عفو اخیر نشان داد حساب عاملین آشوب‌ها از جوانان فریب خورده جدا است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پس از صدور عفو رهبری و آرامشی که پس از این اقدام حکیمانه برقرار شد، باز هم عده‌ای به دنبال اخلال و ایجاد مشکل بوده اند.

 خبرگزاری میزان - مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو با شبکه العالم با اشاره به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان برای آزادی شمار زیادی از متهمان از جمله افراد بازداشت شده در اغتشاشات اخیر و همچنین سنوات گذشته، گفت: در اغتشاشات اخیر به دلیل اقدامات بیگانگان شماری از جوان اقدام به رفتار‌های نادرست کردند اکنون ملاحظه می‌کنید که تعداد قابل توجهی از این افراد بعد از برملا شدن نقشه پلید دشمن خارجی و جریان‌های ضدانقلاب ابراز پشیمانی می‌کنند.

وی افزود: عفو اخیر نشان داد حساب عاملین آشوب‌ها را از جوانان فریب خورده جدا کرده است، در جریان آشوب‌های اخیر دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی نقش موثری داشتند، رسانه‌های بیگانه نقش خاصی در فریب جوانان داشتند.

ستایشی افزود: پس از صدور عفو رهبری و آرامشی که پس از این اقدام حکیمانه برقرار شد، باز هم عده‌ای به دنبال اخلال و ایجاد مشکل بوده اند؛ کسانی که در جریانات اخیر اقدام به اخلال و برهم زدن آرامش کردند، پس از احراز مجرمیت، طبق موازین قانونی با قاطعیت تمام و اقتدار کامل با آن‌ها برخورد صورت خواهد گرفت. اما باید منتظر باشیم و تعجیل نکنیم و ابعاد و زوایا و ریشه‌ها بررسی شود تا اقدامی سنجیده و خردمندانه و مطابق موازین شرعی صورت بگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص پرونده حمید نوری گفت: پس از آنکه حکم غیرقانونی و غیر شفاف حبس ابد آقای نوری توسط دستگاه قضایی سوئد صادر شد، ایشان و خانواده اش علیرغم اینکه تا مدت‌ها به متن ترجمه شده حکم صادره دسترسی نداشتند و علیرغم اینکه ایشان موانع بسیار جدی در تغییر وکلای حکومتی که برای او تعیین کرده اند، داشت؛ بالاخره موفق شدند در آخرین فرصت ممکن به این حکم اعتراض کنند. این حکم در دادگاه تجدیدنظر مطرح شد.

وی افزود: پس از صدور حکم، گفته شده بود که موجبات استخلاص آقای نوری از سلول انفرادی فراهم خواهد شد؛ اما آخرین اطلاعات مبین این امر است که متاسفانه این رهایی صورت نگرفته است و ایشان همچنان در سلول انفرادی است و در تماس با خانواده دچار مشکلات و مشقات و محدودیت‌های جدی است و دادگاه تجدید نظر جلسات را ادامه می‌دهد، اما متاسفانه اقدامات موثری جهت برون رفت از این شرایط برای آقای نوری صورت نگرفته است.

ستایشی تاکید کرد که وکلای آقای نوری افرادی سرشناس در مجموعه حقوقی در کشور سوئد هستند و اطلاعاتی وافر در زمینه مسائل حقوقی دارند، خود اظهار تاسف می‌کنند که چرا اینگونه با مسائل برخورد می‌شود.

مسعود ستایشی فرآیند رسیدگی به پرونده آقای نوری را مخدوش اعلام کردند و گفتند که لازم است از منظر حقوق داخلی و بین المللی مورد توجه قرار بگیرد. حتی نحوه برخورد اروپایی‌ها با حقوق بشر در این کشور‌ها متفاوت است نحوه برخورد با اسدالله اسدی در بلژیک متفاوت از نحوه برخورد با نوری در سوئد بود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره بررسی پرونده ترور شهید سلیمانی اظهار داشت: اقدامات بسیار مؤثر و خوبی و تبادل نظر مثبتی بین ایران و عراق صورت گرفته است، در سفر اخیر هیئت عراقی به ایران به ریاست آقای مسلم متعب نکاتی خوبی مطرح شد با توجه به اهتمام دو کشور و سیستم قضایی ایران و عراق هیچ تردیدی در محاکمه و مجازات عاملین و مسببین اصلی این جنایت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کرد که حضور بویژه جوانان در جریان اغتشاشات اخیر به دلیل اقداماتی که مبتنی بر اشتباه و احساسات بود اگر این‌ها تعقیب و محکوم شوند، بعداً در شمول عناصر نیرو‌های خصم تلقی می‌شوند. مثل بقیه محاسباتشان، این محاسبه و برآورد غلط از آب درآمد و تدبیر حکیمانه و عطوفت پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی این تصویر را باطل کرد و نشان داد نظام مقدس جمهوری اسلامی بر توطئه دشمنان نظام اسلامی کاملا اشراف دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ستایشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *