۱۱ واحد تولیدی با ورود دستگاه قضایی استان کردستان در سال ۱۴۰۱ احیا شد

9:28 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۴۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۱ واحد تولیدی با ورود دستگاه قضایی استان کردستان در  سال ۱۴۰۱ احیا شد
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: میزان حمایت دادگستری استان کردستان از شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان در راستای اشتغال بدین صورت است که در ۱۱ واحد تولیدی از اشتغال (جلوگیری از تعطیلی و یا تعدیل و کاهش نیرو) حفظ و حمایت شد و برای ۶۹۷ نفر اشتغال ایجاد و ۱۱ واحد تولیدی نیز احیا شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان کردستان در سال ۱۴۰۱ گفت: به طور کلی در راستای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه ۷۱ جلسه برگزار شده که ۱۱۱ مصوبه داشته و ۶۷ بازدید صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در راستای کمیته‌های استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مدیریت رئیس کل دادگستری استان (به استناد ماده ۶ و فراز ۱ بندز ماده ۸) ۴ جلسه برگزار شده که ۲۰ مصوبه داشته و ۱۵ بازدید نیز انجام شده است.

وی افزود: در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد مرکزی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان (به استناد بندالف ماده ۷) ۶ جلسه برگزار شده که ۱۵ مصوبه داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی اظهارکرد: به منظور تعامل با مقامات دولتی، غیردولتی و فعالان بخش خصوصی در سطح استان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی (به استناد بند ب و پ ماده ۷) ۲۵ جلسه برگزار شده که ۳۲ مصوبه داشته و ۳۰ بازدید نیز انجام شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین در راستای حمایت‌های لازم جهت رفع مسائل و مشکلات حقوقی، قضایی سرمایه گذاری در سطح استان (به استناد بندث ماده ۷) ۲۰ جلسه برگزار شده که ۳۰ مصوبه داشته و ۱۹ بازدید نیز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: به همین منظورهماهنگی در فعالیت هیأت‌های مشاوره، کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع اختلافات سرمایه گذاران (به استناد بند ت ماده ۷) ۱۶ جلسه برگزار شده که ۱۴ مصوبه داشته و ۳ بازدید نیز انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی اظهارکرد: دستگاه قضا برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، کارخانجات و کارگاه‌ها، رویکرد حمایتی مستمر و مداوم دارد که بخش اعظم این رویکرد ناظر بر جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید واحد‌های صنعتی و تولیدی و حفظ اشتغال کارگران است.

وی در ادامه گفت: در نتیجه ورود دستگاه قضایی به مقوله رفع موانع تولید، در سال جاری مشکلات ۱۹ واحد‌های تولیدی در دادگستری استان در دست اقدام است تا از بیکاری تعداد قابل توجهی از افراد جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان درباره وضعیت درخواست‌های مردمی واحد‌های تولیدی در استان کردستان گفت: ۱۱۰ تعداد ملاقات با متقاضیان، ۱۰۲ تعداد درخواست‌های ثبت شده، ۵۷ تعداد پرونده‌های تشکیل شده، ۱۲ تعداد پرونده‌های جریانی، ۴۵ تعداد پرونده‌های مختومه است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد مکاتبات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۱ بدین صورت است که تعداد کل مکاتبات وارده ۵۷۰ مورد بوده و تعداد کل مکاتبات صادره ۶۷۸ مورد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی اظهارکرد: میزان حمایت دادگستری استان کردستان از شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان در راستای اشتغال بدین صورت است که در ۱۱ واحد تولیدی از اشتغال (جلوگیری از تعطیلی و یا تعدیل و کاهش نیرو) حفظ و حمایت شد وبرای ۶۹۷ نفر اشتغال ایجاد و ۱۱ واحد تولیدی نیز احیا شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *