سفر استانی رئیس مجلس به کرمان|

قالیباف: دولت و مجلس برای افزایش قدرت خرید کارگران تلاش می‌کند

10:44 - 26 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: دولت و مجلس برای افزایش قدرت خرید کارگران تلاش می‌کند
قالیباف درباره نحوه پیگیری حقوق کارکنان و کارگران مجتمع فولادی گفت: حقوق و دستمزد کارگران نسبت به دو سال قبل افزایش داشت، اما چون سرعت تورم از آن بیشتر بود عملا قدرت خرید کاهش یافت که از موضوعاتی است که ما و دولت باید پیگیری کنیم تا بر تورم غلبه پیدا کنیم.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف صبح امروز (جمعه، ۲۶ اسفندماه) وارد فرودگاه کرمان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی قرار است در این سفر که با حضور بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود، از چند کارخانه و صنایع فولادی در شهرستان زرند بازدید کند. همچنین رئیس قوه مقننه در شورای اداری شهرستان زرند حضور خواهد یافت.

 قالیباف با حضور در گلزار شهدای کرمان و مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام شامخ این شهید والامقام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

همچنین رئیس مجلس پس از زیارت قبور شهدا بی واسطه با مردمی که در محل حضور داشتند، دیدار و گفتگو کرد و در جریان دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

در جریان این سفر رئیس مجلس شورای اسلامی که  با حرکت به سمت زرند وارد مجتمع فولاد زرند ایرانیان شد و ضمن بازدید از واحد‌های مختلف این کارخانه از نزدیک در جریان عملکرد و فعالیت‌های آن قرار گرفت.

شرکت فولاد زرند ایرانیان در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسید و با سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) احداث شد. این شرکت دارای کارخانه‌های کنسانتره سنگ آهن، کارخانه گندله سازی سنگ آهن، معدن سنگ آهن جلال آباد، مجتمع‌های کک سازی ۱ و ۲ و پالایشگاه ها، معادن ذغال سنگ خمرود و مجتمع فولاد است. از ویژگی‌های بارز این مجتمع نیز استفاده از سیستم CDQ برای خنک کردن کک می‌باشد که سیستمی کاملا زیست محیطی است.

قالیباف در ادامه بازدید خود از این مجتمع فولادی، از کوره‌بلند که محل ذوب کلوخه و سنگ آهن است که در نهایت خروجی آن چدن مذاب است نیز بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید قالیباف پای صحبت‌های کارگران این مجتمع نشست که دغدغه‌های آن‌ها عموما درباره نحوه استخدام و حقوق و دستمزد آن‌ها بود و رئیس مجلس به کارگران قول پیگیری داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران بعد از بازدید از مجتمع فولاد زرند ایرانیان، به تشریح موضوعات سفر خود به این استان پرداخت و گفت: در بدو ورود به زیارت مزار سردار شهید سلیمانی رفتیم و بعد از آن به بازدید این مجموعه صنعتی و فولادسازی آمدیم.

ضرورت تجدید نظر در مکان‌یابی مجتمع‌های فولادی در برنامه پنجساله هفتم

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه فولاد در کشور را به عنوان یکی از صنایع مهم، پیشرفته و صادراتی خواند و افزود: در این مجتمع فولادی بیش از ۳۰ میلیون تن تولید داریم که در آینده به بالای ۵۰ میلیون تن می‌رسد که در این راستا از اولویت‌های دولت و مجلس استفاده از ظرفیت معادن ضمن جلوگیری از صادرات خام محصولات آن‌ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بین به نظر می‌رسد در مکان یابی، نحوه استقرار محل فولادها، زنجیره تولید و ارزش افزوده مجتمع‌های فولادی باید تجدید نظر جدی داشته باشیم که در سیاست گذاری‌های درازمدت در برنامه پنجساله هفتم به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت و مورد توجه خواهد بود به ویژه که یکی از فرصت‌های مهم کشور که حتی از حوزه نفت و گاز مهم‌تر بوده، حوزه معدن است.

تلاش دولت و مجلس برای افزایش قدرت خرید کارگران

 قالیباف در ادامه درباره نحوه پیگیری حقوق کارکنان و کارگران مجتمع فولادی، با اشاره به صحبتی که با کارگران پیمانکاری و رسمی این مجتمع شد، گفت: گلایه مندی کارگران در این خصوص را شنیدیم و به آن‌ها حق می‌دهیم. حقوق و دستمزد کارگران نسبت به دو سال قبل افزایش داشت، اما چون سرعت تورم از آن بیشتر بود عملا قدرت خرید کاهش یافت که از موضوعاتی است که ما و دولت باید پیگیری کنیم تا بر تورم غلبه پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه موضوع حقوق کارگران یک موضوع محلی و صرفا مربوط به این کارخانه نبوده بلکه موضوع کل کارگران کشور در صنایع مختلف است، خاطرنشان کرد: قطعا باید به گونه‌ای عمل کرد که نه تنها قدرت خرید کارگران کاهش نیابد بلکه بتوانند پا به پای تورم زندگی کنند؛ البته محیط‌های کاری مثل اینجا که سختی کار بیشتری به همراه آلودگی محیطی دارد باید ویژه‌تر دیده شود که حتما پیگیری می‌کنیم.

تکمیل میشود


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *