یک محکوم به قصاص در دزفول با گذشت اولیای دم بخشیده شد

10:03 - 26 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم به قصاص در دزفول با گذشت اولیای دم بخشیده شد
رئیس کل دادگستری دزفول گفت: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان، یک محکوم به قصاص پس از ۶ سال و ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم، با بخشش و عفو اولیای دم و در پویش به احترام امام رئوف می‌بخشم، رهایی یافت.

خبرگزاری میزان-  فیصل مزرعه اظهار کرد: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان، یک محکوم به قصاص پس از ۶ سال و ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم، با بخشش و عفو اولیای دم و در پویش به احترام امام رئوف می‌بخشم، رهایی یافت.

 رئیس کل دادگستری دزفول  افزود: متهم در  سال ۹۵ در پی اختلاف خانوادگی، یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات بین اعضای خانواده می‌شود و فرد خاطی پس از طی مراحل قانونی به قصاص محکوم می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر چه اختلافات بین این خانواده‌ها بیشتر می‌شد زمینه را برای ایجاد اختلاف بین طایفه را فراهم می‌کرد که در خصوص حل و فصل این موضوع با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف دزفول دستورات مقتضی صادر و یک کارگروهی جهت صلح و سازش دادن بین اعضای این خانواده تشکیل شد.

مزرعه در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول با همکاری دادستان و استفاده از ظرفیت بزرگان طایفه، ریش سفیدان، مصلحین و معتمدین پس از برگزاری چندین جلسه با اولیای دم، خشبختانه در جلسه‌ اولیای دم پس از ۶ سال و ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم قصاص با تأسی از امام رضا (ع) و در پویش به احترام امام رئوف می‌بخشم از قصاص صرف نظر کردند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *