منتخبین جشنواره آرای برتر در حوزه جایگزین حبس در دادگستری خراسان جنوبی معرفی شدند

13:55 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
منتخبین جشنواره آرای برتر در حوزه جایگزین حبس در دادگستری خراسان جنوبی معرفی شدند
مراسم تقدیر از منتخبین جشنواره آرای برتراستانی با محوریت تأسیسات منتخب حبس زدا به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد. 

خبرگزاری میزان- مراسم تقدیر و تجلیل از داوران جشنواره آراء برتر و قضات منتخب صادر کننده رأی استانی با محوریت تأسیسات منتخب حبس زدا صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان خراسان جنوبی برگزارشد. 
 
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی  در این مراسم ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: رویکرد قانون مجازات اسلامی و قانون آئین دادرسی کیفری در بهره گیری از خلاقیت‌های نهاد‌های ارفاقی و اعمال آن نسبت به محکومین واجد شرایط است. 
 
حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد گفت: با توجه به آسیب‌هایی که در زندان وجود دارد، دستگاه قضایی استان تا آنجا که قانون اجازه میدهد با صدور رأی‌هایی از جمله الزام به انجام خدمات عمومی رایگان، تعلیق اجرای مجازات، تعویق صدور حکم، تعلیق مراقبتی، استفاده از پابند الکترونیکی و ... از زندانی شدن افراد جلوگیری می‌کند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این مراسم گفت: جشنواره آراء برتر استانی با محوریت تأسیسات حبس زدا با ارسال آراء از سوی قضات برگزار شد و بعد از بررسی توسط هیأ ت داوران، آرء برگزیده معرفی شد. 
 
مدیر کل بهزیستی استان نیز که در این جلسه حضور داشت با قدردانی از دستگاه قضایی استان گفت: صدور رای تعلیق مراقبتبی کمک شایانی به بهزیستی استان نمود و باعث شد تا بعضی از تجهیزات مورد نیاز آن تهیه شود.

شرفی افزود: حضور محکومین در بهزیستی و تحویل وسایل تهیه شده به مددجویان بهزیستی توسط خود محکومین به اذعان خودشان موجب تنبه و تغییر نگرش آن‌ها نسبت به زندگی گردیده است که می تواند در ادامه مسیر زندگی به آن‌ها کمک کند. 
 
 در پایان این مراسم از داوران جشنواره آرای برتر و قضات منتخب صادر کننده رأی استانی با محوریت تأسیسات منتخب حبس زدا، تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *