حقایقی درباره قاچاق انسان در آمریکا

10:49 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۶۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حقایقی درباره قاچاق انسان در آمریکا
ابعاد و واقعیت‌های قاچاق انسان در آمریکا گسترده‌تر از اطلاعاتی است که به طور رسمی منتشر شده است.

خبرگزاری میزان - اگرچه بسیاری از آمریکایی‌ها ممکن است نخواهند بپذیرند یا شاید به سادگی از آن بی‌خبرند، اما قاچاق انسان در آمریکا نه تنها یک خطر بسیار واقعی بلکه یک خطر قابل ملاحظه است.

به گزارش «deliverfund»، پذیرفتن آن سخت است، زیرا یک ذهنیت کلی وجود دارد که این کشور مشکلات برده‌داری خود را پشت سر گذاشته، اما برده‌داری مدرن هنوز فعال است و آمریکا نیز از این واقعیت مستثنی نیست.

درست است که روایت‌های زیادی در مورد قاچاق انسان وجود دارد اما تصاویر موجود به درستی نشان دهنده مشکل واقعی نیست و به همین دلیل، تعجب‌آور نیست که قاچاق انسان در آمریکا توسط بسیاری ناشناخته می‌ماند.

قاچاقچیان انسان ترجیح می‌دهند آن را به همین شکل حفظ کنند؛ تا زمانی که یک شهروند عادی از وقوع موارد قاچاق انسان به صورت روزانه آگاه نباشد، قاچاقچیان انسان می‌توانند به مخفی شدن و ارتکاب این جنایات راحت‌تر ادامه دهند.  

در حالی که آماری وجود دارد که می‌تواند تا حدودی درباره وحشت قاچاق انسان در آمریکا روشنگری کند، اما اطلاعات موجود تصویر دقیق ارائه نمی‌کند، زیرا بسیاری از حوادث قاچاق انسان هرگز گزارش نمی‌شوند.  

به عنوان مثال، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد قاچاق انسان در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ به خط تلفن ملی قاچاق انسان گزارش شده است، اما بدتر از آن، این تعداد تنها برای افراد صدق نمی‌کند، زیرا موقعیت‌های قاچاق انسان اغلب بیش از یک فرد را شامل می‌شود. در این تعداد گزارش قاچاق انسان، حدود ۱۷ هزار قربانی وجود داشت.

در حالی که این آمار به تعداد حوادث و قربانیان برده‌داری مدرن اشاره می‌کنند، می‌توان آن‌ها را بیشتر برای نشان دادن انگیزه‌های جنایتکاران در محل کار تجزیه و تحلیل کرد؛ برای مثال، از این ۱۷ هزار قربانی، حدود ۱۱ هزار مورد هدف استثمار جنسی قرار گرفتند. از سوی دیگر، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجبور به کار اجباری شدند.

معمولاً تصور قاچاق انسان تنها در قالب استثمار جنسی است، اما همانطور که از اعداد و ارقام برمی‌آید این کاملا درست نیست؛ در بین کارشناسان قاچاق انسان این باور وجود دارد که کار اجباری درصد بیشتری از بازار جهانی برده را به خود اختصاص می‌دهد.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *