گفت‌وگو|

خدمات روانشناسی مشمول پوشش بیمه می‌شوند؟

11:00 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۵۴۶
خدمات روانشناسی مشمول پوشش بیمه می‌شوند؟
رئیس سازمان نظام روانشناسی می‎گوید از بین ۱۴ رشته ۲ رشته برای دریافت خدمات بیمه تعیین شده است و منتظر تصویب در رابطه با ۱۲ رشته دیگر هستیم.

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره در سال جدید، گفت: ما پیشنهاد خود را در خصوص تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره در سال جدید به هیات دولت و شورای عالی بیمه سلامت ارسال کردیم که باید توسط آن‌ها تصویب و به ما ابلاغ شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی در پاسخ به این سوال که به پیشنهاد شما این خدمات در سال جدید تا چه میزان افزایش می‌یابد؟، اظهار کرد: پیشنهاد ما در رابطه با افزایش تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره در سال جدید معقول بوده است و اینکه در سال ۱۴۰۲ این تعرفه‌ها تا چه میزان افزایش پیدا کند به آنچه توسط هیات دولت و شورای عالی بیمه سلامت تصویب و ابلاغ می‌شود، بستگی دارد.

وی در رابطه با این امر که این خدمات تاکنون شامل بیمه نبوده است و در پاسخ به این سوال که آیا خدمات روانشناسی و مشاوره در سال جدید بیمه دریافت می‌کنند؟، توضیح داد: از بین ۱۴ رشته ۲ رشته برای دریافت خدمات بیمه تعیین شده است و منتظر تصویب در رابطه با باقی رشته‌ها هستیم.

حاتمی ضمن اشاره به تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره در سال گذشته برای دکتری طی مدت ۴۵ دقیقه ۲۰۷ هزار تومان و برای کارشناسی ارشد طی این مدت ۱۷۶ هزار تومان بوده است، در خصوص آن دسته از روانشناسان و مشاورانی که مبلغی بیش از مبلغ مصوب را از مراجعان دریافت می‌کند، بیان کرد: ما شبانه روز در حال رصد هستیم و با مواردی که همکاران درخواست مبلغی بالاتر از تعرفه‌های سازمان نظام روانشناسی داشته باشند، حتما برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *