رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: منطقه آزاد ماکو فرصت مغتنمی برای رشد اقتصاد استان است

9:51 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: منطقه آزاد ماکو فرصت مغتنمی برای رشد اقتصاد استان است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: منطقه آزاد ماکو از نظر وسعت بزرگترین منطقه آزاد در کشور و حتی در جهان است و باید از ظرفیت‌های موجود در آن برای رشد و شکوفایی منطقه و استان بهره برد.

 خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی  در اولین جلسه کارگروه بررسی مسائل حقوقی منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای بررسی مشکلات حقوقی و قضایی منطقه آزاد ماکو این کارگروه تشکیل شده است تا گامی در جهت حمایت از اقتصاد و تجارت استان و کشور برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: منطقه آزاد ماکو از نظر وسعت بزرگترین منطقه آزاد در کشور و حتی می‌توان گفت در جهان است و باید از ظرفیت‌های موجود در آن برای رشد و شکوفایی منطقه و استان بهره برد.

عتباتی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو یک فرصت بسیار ارزشمند برای منطقه و استان است که می‌تواند تحولات و رشد و بالندگی اقتصادی و تجاری و گردشگری و تولید اشتغال را برای استان به همراه داشته باشد که باید این فرصت مطلوب را غنیمت شمرد و با همدلی و همکاری و هم افزایی‌ها استان را به سمت و سوی رشد و تعالی پیش برد.

گروسی، مدیر عامل منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های گسترده و وسیع دستگاه قضایی استان گفت: اعتقاد بر این داریم که مسائل و مشکلات استان باید توسط مدیران و در داخل استان حل و فصل شود.

وی با بیان برخی مشکلات و مسائل مرتبط با منطقه آزاد ماکو گفت: باید با تحلیل درست و منطقی از مسائل و موضوعات نیست به رفع مشکلات اقدام شود.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو ادامه داد: نباید به منطقه آزاد ماکو فقط در سطح یک منطقه نگاه کرد و باید کار‌ها و امور آن در سطح کل کشور وسعت پیدا کند و برای همه مردم ایران باشد و این نیازمند نگاه ویژه و گسترده به این منطقه است.

مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بررسی قوانین مرتبط با منطقه آزاد می‌بایست به درستی تبیین شود و موضوعات محل اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی پس از استخراج وفق قوانین حل و فصل شوند و دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت قوانین و مقررات شوند.

در ادامه جلسه سایر اعضای جلسه هم به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *