رئیس کل دادگستری بوشهر: همه در مقابل قانون مساویند و متهمان نیز دارای حقوقی هستند

9:33 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: همه در مقابل قانون مساویند و متهمان نیز دارای حقوقی هستند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: همه در مقابل قانون مساوییند و متهمان نیز دارای حقوقی هستند که در تمامی مراحل دادرسی از جمله تحقیقات مقدماتی توجه به آن ضرورت دارد.

خبرگازری میزان - مهدی مهرانگیز، در همایش فرماندهان انتظامی شهرستان‌های استان بوشهر بر رعایت حفظ حقوق شهروندی تاکید وعنوان کرد: همه در مقابل قانون مساوی و متهمان نیز دارای حقوقی هستند که در تمامی مراحل دادرسی از جمله تحقیقات مقدماتی توجه به آن ضرورت دارد.

وی ضمن اشاره به وظایف قانونی ظابطان به اجرای دقیق این وظایف تاکید کرد و گفت: هرگونه اقدام ضابطان باید در چاچوب قانون ومقررات باشد و دستگاه قضایی از اقدامات مطابق مقررات حمایت میکند و هرگونه اقدام برخلاف قانون توسط ضابطان موجب مسئولیت برای عاملان خواهد بود، بنابراین ضابطان باید دراین خصوص دقت نظر لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه از اقدامات و تلاش‌های فرمانده نیروی انتظامی در استان و همکاران محترم آن در برقراری امنیت پایدار تشکر کرد و گفت: ارتباط بین ۲ مجموعه ارتباط تعاملی است که این تعامل موجب عملکرد بهتر و ارتقای سطح خدمات به مردم میشود.

وی ضمن تاکید بر آموزش بیشتر ظابطان، افزود: اگر در بازرسی‌ها ایرادتی گرفته میشود، درراستای رفع نقایص است تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به لزوم نظارت بیشتر مسئولان انتظامی و دادستان‌های شهرستان‌ها و اعضای شورای حفظ حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: در هر ساعت از شبانه روز از کلانتری‌ها و پاسگاه و مجموعه‌های ذیربط نیروی انتظامی باید بازدید و بررسی بعمل آید و در صورت وجود ایراد و یا نقصی حتما تذکرات لازم ارائه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری همایش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *