پس‏‎ لرزه‎های سقوط بانک سیلیکون ولی/بحران بانک‌های آمریکا یک قربانی دیگر گرفت

10:00 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۶۲
پس‏‎ لرزه‎های سقوط بانک سیلیکون ولی/بحران بانک‌های آمریکا یک قربانی دیگر گرفت
پس از بانک سیلیکون ولی، بانک سیگنیچر مستقر در نیویورک هم تعطیل شد که سومین شکست بزرگ در تاریخ بانکداری آمریکا به حساب می‌آید.

خبرگزاری میزان - دو روز پس از آن که مقام‎های آمریکا بانک «سیلیکون ولی» را در یک فروپاشی که میلیارد‌ها سپرده را به بن‌بست رساند، تعطیل کردند، بانک «سیگنیچر» مستقر در نیویورک هم به تعطیلی کشانده شد که سومین شکست بزرگ در تاریخ بانکداری آمریکا به حساب می‌آید.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک، اعلام کرد که شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا کنترل بانک «سیگنیچر» را به دست گرفت که در پایان سال گذشته میلادی ۱۱۰.۳۶ میلیارد دلار دارایی و ۸۸.۵۹ میلیارد دلار سپرده داشت. 

وزارت خزانه داری آمریکا و سایر تنظیم‌کننده‌های مقررات بانکی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سرمایه تمامی سپرده‌گذاران بانک «سیلیکون ولی» و «سیگنیچر» دست نخورده باقی خواهد ماند و هیچ ضرری متوجه آن‌ها نخواهد شد.

در همین حال، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که پیامد‌های بالقوه سقوط بانک «سیلیکون ولی» بر ثبات مالی را زیر نظر دارد.

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، گفت: ما از نزدیک تحولات و پیامد‌های ثبات مالی را زیر نظر داریم و اطمینان کامل داریم که سیاستگذاران گام‌های مناسبی برای رسیدگی به این وضعیت برمی‌دارند.

جو بایدن نیز در یک سخنرانی، گفت که «جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و «لائل برینارد»، مشاور ارشد اقتصادی وی، با تنظیم کننده‌های مالی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که خانوار‌ها و مشاغل متاثر از ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» و بانک «سیگنیچر» می‌توانند به سپرده‌های خود دسترسی داشته باشند.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، افراد مسئول در این وضعیت را برای پاسخگویی تحت فشار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *