ناپدید شدن ۳۰ پناهجو در مرز‌های لیبی و ایتالیا

8:07 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناپدید شدن ۳۰ پناهجو در مرز‌های لیبی و ایتالیا
گارد ساحلی ایتالیا از غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی و ناپدید شدن ۳۰ نفر خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان – یک قایق حامل ۴۷ پناهجو در امتداد مرز‌های لیبی و ایتالیا غرق شد.

به گزارش الجزیره، گارد ساحلی ایتالیا، گزارش داد: این قایق که در مدیترانه مرکزی در حال حرکت به سمت ایتالیا بود، در شرایط بد آب و هوایی غرق شده است.

در پی غرق شدن این قایق دستکم ۳۰ پناهجو ناپدید شده‌اند.

گارد ساحلی ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نجات با حمایت کشتی‌های تجاری ادامه دارد، در حالی که دو کشتی تجاری دیگر به سمت منطقه در حرکت بودند.

پیشتر موسسه خیریه مدیترانه در توییتی اعلام کرد که طبق گزارش چندین منبع، این قابق که در جهت ایتالیا در حرکت بود، در حدود ۱۷۷ کیلومتری (۱۱۰ مایلی) شمال غربی بنغازی واژگون شده است.

موسسه خیریه دیگری که تماس‌های کشتی‌های مهاجر را دریافت می‌کند، اعلام کرد که ابتدا به مقامات هشدار داده بود و تاکید کرد که قایق حامل ۴۷ سرنشین به نجات فوری نیاز دارد.

بیانیه گارد ساحلی ایتالیا می‎گوید: پس از اینکه تلاش اولیه برای نجات یک کشتی تجاری به دلیل آب و هوای بد شکست خورد، مقام‎های لیبی از رم درخواست کمک کردند، زیرا آن‌ها ابزار لازم برای انجام عملیات نجات را ندارند.

عملکرد ایتالیا برای نجات پناهندگان و مهاجران در دریا پس از غرق شدن یک قایق در ۲۶ فوریه در نزدیکی منطقه جنوبی کالابریا که در آن دستکم ۸۰ نفر جان باختند، مورد بررسی قرار گرفته است.

دولت ایتالیا پس از انتقاد شدید مبنی بر اینکه نتوانست به موقع برای نجات پناهجویان مداخله کند، با واکنش شدید روبرو شده است.

حدود سه هفته پیش بود که یک قایق حامل بیش از ۱۷۰ مهاجر در آب‌های جنوبی ایتالیا غرق شد؛ در پی این حادثه ۸۰ پناهجو جان خود را از دست دادند و تعدادی دیگر نیز ناپدید شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایتالیا مهاجران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *